Skip to main content

חדשות

ארבע קבוצות מתמודדות על הפעלת קווי "המטרונית" בחיפה – המטרונית תהיה בעלת נגישות גבוהה לנכים ומוגבלים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ארבע קבוצות מתמודדות על הפעלת קווי "המטרונית" בחיפה. מופז: "המטרונית" תהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים וברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים.

ארבע קבוצות של מפעילי תחבורה ציבורית מתמודדות על המכרז המוקדם P.Q)) להפעלת ה"מטרונית" בחיפה, במסגרת הרפורמה שמנהיג שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז בתחבורה הציבורית.

הקבוצות שמתמודדת על המכרז הן: חברת דן, קבוצה הכוללת את אגד תעבורה, חברת תשתית ואגד אחזקות, חברה הכוללת את מטרופולין, חברת מאיר וחברת הורן את ליבוביץ. קבוצה נוספת כוללת את חברת קונקס וחברת נתיב אקספרס.

המכרז כולל הקמה, אחזקה והפעלה של שרותי תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה באמצעות "מטרוניות" – אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת, באורך של 18 מטר כל אחד. המטרונית תהיה בעלת נגישות גבוהה לנכים ומוגבלים ותספק שרות מהיר ויעיל ומידע בזמן אמת. הזכיין שיבחר במכרז ידרש להפעיל את השרות באמצעות כ-100 מטרוניות.

ה"מטרוניות" יופעלו בשלושה קווי שרות, באורך כולל של כ- 40 קילומטרים. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.

שר התחבורה ציין כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ שבו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת BRT ((BUS Rapid Transit המשלבת תדמית יחודית ורמת שרות גבוהה מהמקובל בתחבורה הציבורית. המטרונית תהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים והעדפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים.

הזכיין שיבחר במכרז ידרש להפעיל שני סוגי מטרוניות: אחת בעלת הנעת דיזל והשניה היברידית. המטרוניות ההיברדיות יופעלו במסגרת ניסוי ואם יעמדו בדרישות יורחב השימוש בהן בכל הקווים. יצויין כי ההצעות שהוגשו כוללות מספר סוגים של "מטרוניות" הנבחנות בימים אלה על ידי משרד התחבורה וחברת יפה נוף.

משרד התחבורה יפרסם את החברה הזוכה במכרז בחודש בסוף שנת 2009. הפעלת המטרונית מתוכננת במהלך שנת 2011.

שר התחבורה ציין כי משרדו ימשיך לפעול לשיפור התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה ובשאר חלקי הארץ, על ידי מערכות הסעת המונים ורכבות קלות. "המטרה היא לגרום לציבור להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, באמצעות תחבורה ציבורית יעילה ומהירה" הוסיף מופז.

מקור: דובר משרד התחבורה

כתבות נוספות בנושא:

ארבע קבוצות מתמודדות על הפעלת קווי המטרונית בחיפה (Port2Port)

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן