Skip to main content

לא חונים בחניית נכים בבת ים

קטגוריה: חדשות העמותה

פעילות סיכום לתוכנית "שילוב בנגישות" בעיר בת ים, של קבוצת מנהיגות נוער המשלבת נוער עם מוגבלות ונוער ללא מוגבלות בבת-ים.

 

ביום ה' האחרון, 18/06/2009התקיימה פעילות מסכמת של קבוצת מנהיגות נוער המשלבת נוער עם מוגבלות ונוער ללא מוגבלות בבת-ים.

 

 

כ-30 בני נוער, חלקם עם מוגבלות, בשיתוף מועצת הנוער העירונית ותנועת הנוער "בני עקיבא", נפגשו בטיילת של בת ים למטרת עריכת קמפיין הסברה "לא חונים בחנייה נכים".
בני הנוער היו מצוידים בחומרי הסברה, סטיקרים ותשורות צנועות לעוברים ושבים. הם התחלקו ל-5 חוליות הסברה, התפרסו לאורך הטיילת ופנו לנהגים ולעוברים ושבים בבקשה – "אל תחנו בחניות נכים!".

 

בידיהם היה הסבר משכנע – גזילת מקום חנייה מאדם עם מוגבלות, אפילו לזמן קצר, גורמת לאי נוחות גדולה  ולחוסר אונים עבורם. חניות הנכים מותאמות במיוחד עבור רכבים עם מעלונים וליציאה מהרכב עבור אדם עם מוגבלות, ויש להם קושי ממשי בחניה במקום שאינו מותאם לנכים.
 

משתתפי התוכנית
משתתפי התוכנית

לפני תחילת הפעילות
לפני תחילת הפעילות

משוחחים עם הנהגים
משוחחים עם הנהגים


מחלקים חומר הסברה

הפעילות עוררה תגובות חיוביות רבות ושיתוף פעולה מצד העוברים ושבים. בני הנוער הפיקו הנאה וסיפוק רב מן הפעילות ערכית זאת שהיא פרי שיתוף פעולה בין נוער עם מוגבלות ונוער ללא מוגבלות, פעילות שהגדילה את רמת המודעות לבעיה כאובה עימה מתמודדים הנכים.
 
קמפיין זה היווה פרויקט סיכום לקבוצה ייחודית שפעלה בבת ים בחודשים האחרונים: קבוצה זו, פרי יוזמה של עמותת "נגישות ישראל", תכנית עמ"ן (עיר מתנדבת נוער") ותכנית "קהילה נגישה" הפועלת מטעם המחלקה לטיפול בנכה ומשפחתו בשח"ם בבת – ים, היא קבוצה המשלבת בני נוער עם מוגבלויות פיסיות וחושיות(לקויות ראייה ושמיעה) לקבוצת מנהיגות נוער בעיר, במקרה זה, מועצת הנוער העירונית. המטרה היא ליצור קבוצת מנהיגות של נוער בעלי מוגבלות בעיר שתקדם את המודעות ואת הפעילות לקידום נושא הנגישות עבור אנשים עם מוגבלות בעיר.
הקבוצה הונחתה ע"י צוות מקצועי שכלל את מנחת מועצת הנוער העירונית נעמה שרוני, ועו"ס קהילתית עדי עמית.

משתתפות התוכנית
משתתפות התוכנית

שיתוף הפעולה היה ייחודי ומעצים עבור כל בני הנוער המשתתפים. התקיים תהליך של בניית אמון וסולידריות בין חברי הקבוצה, שיצר הזדהות של בני הנוער עם סוגיות כאובות מחיי היום יום של הנוער עם מוגבלות, סוגיות אליהם לא נחשף קודם. היתה למידה משותפת של נושא הנגישות וחתירה לעבר פרוייקט משותף שיביא לידי ביטוי את התכנים שעלו בקבוצה. התהליך נחתם בקיומו של קמפיין ההסברה והותיר במשתתפים תחושת סיפוק ורצון להמשיך בפעילות גם בשנה הבאה.

 

לפרטים נוספים

רותם בורשטיין רכזת התנדבות בעמותת נגישות ישראל

[email protected]

 

לפרטים אודות תחילת הדרך

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן