Skip to main content

חדשות

ראיון עם יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל – הפארקים, הגנים הלאומיים והמוזיאונים הנגישים לנכים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: "הכל פירורים", רשת ב' של קול-ישראל

נתיב רובינזון:   נאמר שלום ליובל וגנר, יושב ראש עמותת נגישות ישראל, שלום יובל מועדים לשמחה.
יובל וגנר:   שלום, חג שמח.
נתיב רוניבנזון:   אז אנחנו רוצים עכשיו לגעת באותם פארקים, הזכרנו בשיחה, בשעה הקודמת, את חרובית, יער חרובית, ליד קיבוץ כפר מנחם, אבל ישנם עוד מקומות בוודאי, שהם נגישים לנכים ובעלי מוגבלויות, שיכולים גם הם לקחת חלק כמו כל עם ישראל, ביציאה הקולקטיבית הזו, כמובן אל הטבע נכון?
יובל וגנר:   נכון, חשוב ביותר.. החגיגית הזאת, של החג, שכולם אוהבים לטייל, לקחת את הסבא והסבתא, ואת הילדים, וגם את אלה שקשה להם, ויש להם מוגבלות, לא משנה מה הסיבה, רוצים טיול קל, יש המון המון צער בשנים האחרונות, לא מעט בגלל פעילות העמותה, יש קידום בנושא, ואולי זה הזמן לציין כאן, כאמור.
נתיב רוניבנזון:   … גם פארקים ממש, אפילו בחרובית, יש שם ממש מסלול, שאפשר עם הכיסא, כיסא גלגלים, פאילו מסלולים שונים בתוך היער.
יובל וגנר:   יש … שלם, החל מפארקים ועד קניונים. יש הפארקים, נקרא רשות הטבע והגנים, לדוגמא בפארק אפק, בית גוברין, זה באפולוניה, שזה פארקים מקסימים, שיש בהם אפשרות גם לטייל, וגם לעשות פיקניקים, פינות פיקניק שמותאמות במיוחד לכיסאות הגליל, ולאנשים שמוגבלים בהליכה.
נתיב רוניבנזון:   גם לכיבדי ראייה אני יודע שיש מסלולים שניתנים..
יובל וגנר:   יש בהחלט, יש את ביער בן שמן, את פארק העיוורים, יש את נחל השופט, באזור יוקנעם שהוא מותאם, יש היום את הצע מקסים.
אבל יש גם בתים, חשוב לזכור שיש גם מקומות, לאלו שלא אוהבים לצאת לטיולים בטבע, צריך לזכור שיש המון המון פעילויות, שהם במקומות יותר מוסדרים, קרי, מוזיאונים.
נתיב רוניבנזון:   אז לפני שתגיד … על המוזיאונים, בוא ניגע טיפה בטבע, עד כמה באמת .. עצה, ואנחנו דיברנו כאן גם אתמול וגם היום, באמת על כמות אדירה של פארקים, גנים לאומיים, שמוכשרים למשל לקליטת המטיילים בחול המועד, עד כמה מתוכם אתה מרוצה, ואומר, הרוב הצלחנו, קצת התקדמנו, איך אתה רואה את זה?
יובל וגנר:   קודם כל הצלחנו בדבר אחד חשוב, וזה עצם הרצון של כולם לקדם את התחום. זה בא ממקום חיובי, ולא מתוך מקום של אילוץ.
קידמנו עוד נושא, כי יש חוק חדש, שקובע בדיוק איך צריך לעשות את זה, ותוך כמה שנים צריך לעשות את זה, ככה שבעתיד, בשתים עשרה שנה הקרובים.
נתיב רוניבנזון:   כל הפארקים יהיו נגישים?
יובל וגנר:   כל הפארקים של קרית הקיימת לישראל, ורשות הטבע והגנים, יהיו עם מסלולים נגישים, ומותאמים לכל מי שמתקשה, או איזה שהיא מוגבלות.
כאמור בענין הזה, מתקדמים יפה מאוד, למה שכבר קורה שנים רבות בעולם.
הגיע הזמן להפסיק להסתכל החוצה, ולהגיד, איזה יופי בארצות הברית, או באירופה, ועוד מעט נוכל לראות … למה שקורה כאן בישראל.
נתיב רוניבנזון:   אז אנחנו כאמור מתקדמים, אתה אומר, אפילו יחסית לאירופה, והגענו כאמור בפארקים, בגליל, הרבה אנשים כאמור גם נמצאים בכבישים.
דרך אגב, בו נזכיר איתך את הנסיעה בכבישים, אותם פקקים, … למשל, יכולים לנסוע בדרכי התחבורה הציבורית למשל, נכון?
יובל וגנר:   כן, זה … לכייף לימי חול, בערים, או במקומות שבאמת לא נותנים לרכבים פרטיים להיכנס לרחובות מסוימים, לדוגמא, אלנבי בתל אביב, או יפו בירושלים, ובאמת כל כך חשוב, שרכבי נכים, במקומות האלו, מותר גם … נכים, להגיע, כדי להגיע קרוב.
נתיב רוניבנזון:   … של כסאות על גלגלים, לא רכבים פרטיים, כלי רכב פרטיים.
יובל וגנר:   רכבים עם תו נכה של כיסא גלגלים.
נתיב רוניבנזון:   של כיסא גלגלים. אז אמרתי שאתה רוצה להזכיר עוד מוזיאונים, מקומות שבחול המועד, כן.
יובל וגנר:   כן, חשוב להזכיר גם את אלו שקשה, יש שם איזה שהיא מוגבלות על הכבישים, שסובלים מחום, אנחנו נהנים היום דווקא מחום, מיתר חום, אבל חשוב להזכיר את קניוני ישראל, וקניון יזרעלי, שמשום מה זכו לעוד נגישות ישראל, יש מיגוון … חשוב להזכיר מיגוון אדיר של מויאונים, שבנק הפועלים פתח בחינם, ורובם נגישים, ואפשר לקבל מידע מסודר, על איזה הסדרי נגישות יש, באתר עמותת "נגישות ישראל", כלומר מי שצריך ללחוץ בגוגל, זה נגישות ישראל, ואפשר לקבל מידע.
נתיב רוניבנזון:   ושם נמצאת כל הרשימה כולה.
יובל וגנר:   יש שם את כל הרשימה, חשוב להזכיר את הנמלים, את נמל תל אביב, ואת נמל יפו, שמאוד נגישים, יש שמה מגוון פעילויות, הם מאוד מתקדמים לנגישות.
יש את הפסטי פארק, בפארק רעננה, פארק מאוד מאוד נגיש, מקסים, ומקום מאוד מומלץ.
רק לאחרונה יש לאנשי הדרום, יש את פארק החייל האוסטרלי, גם שם הוא פארק נגיש, בצורה מופלאה, וגם שם יש פינות פיקניק, נגישות, וזה מקום מאוד מומלץ.
נתיב רוניבנזון:   אז אם אנחנו (יש רעש גדול מאוד בקו). ישראל, אז בני ישראל יוצאים ממצרים, נשיהם, טפיהם, זקניהם, ומקניהם, וכולם ביחד, יכולים לצאת גם.
יובל וגנר:   נכון, נכון.
נתיב רוניבנזון:   לפארקים, ולמקומות הבילוי.
יובל וגנר:   זהו, החוכמה היא לא להישאר בבית, אומנם קצת פקקים, בכבישי ישראל, ארץ שכל כך אוהבים, כל כך יפה, ויותר ויותר, משנה לשנה, יש מה לעשות, אז קדימה, גם אלו שקשה, אפשר למצוא אופציות מעניינות, להיות ביחד איתם בחג הפסח.
נתיב רוניבנזון:   יובל וגנר, היושב ראש עמותת נגישות ישראל, תודה רבה, חג שמח.
יובל וגנר:   חג שמח.
נתיב רוניבנזון:   תודה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן