Skip to main content

ח"כ מטלון מחזק את מיזם הנגישות בקרית ים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

ח"כ משה (מוץ) מטלון הגיע למפגש עם תלמידי תיכון רודמן בקרית ים, כחלק מהכנתם למטלות הביצוע בנושאי הנגישות וקבלת השונה במקצוע האזרחות.

המיזם המתקיים בכיתת י"ב, החל ביוזמת נגישות ישראל בצפון במשותף עם ראש העיר מר שמואל סיסו ומנהלת מחלקת החינוך בעירייה הגב' נילי אלדר.

בהיותו בעל מוגבלות כנכה צה"ל, פעיל ח"כ מטלון בכנסת בשדולה למען אנשים עם מוגבלות יחד עם ח"כ אילן גילאון. בין יתר פעולותיהם בשיתוף פעולה עם עמותת נגישות ישראל – סיור נגישות מסעדות בתל אביב ונסיעה באוטובוס נגיש במטרה ללמוד את הנושאים הללו והנעשה בשטח.

ח"כ מטלון התקבל על ידי מנהל תיכון רודמן מר איתי לוי, המורים מר ראובן שפיץ מוביל המיזם, מר דורון ספיר (שיזם את ביקור ח"כ מטלון בביה"ס), מר מוטי ויגדרהויז (מוביל תוכנית ההנצחה המרגשת של חללי צה"ל בוגרי ביה"ס) וד"ר רויטל שורץ-סבירסקי מנהלת נגישות ישראל בצפון.

במפגשו עם תלמידי כיתת מיזם הנגישות, סקר ח"כ מטלון את מצב הנגישות הלוקה בחסר בתחבורה הציבורית, במבני ציבור ובמסעדות בארץ בהשוואה לנעשה בעולם, למרות התקציבים הממשלתיים שהוקצו לנושא. הוא תיאר את חוק השוויון על תקנותיו ואת תרומתו כח"כ להאצת החקיקה בנושאים הללו, בכלל זה המרצת מעסיקים לשלב בעלי מוגבלויות בעבודה ועצירת הפגיעה בניידות בעלי מוגבלויות מעבר לגיל 67.

הוא הדגיש את הצורך בתוכנית-אב לנגישות בכל רשות מקומית ואת הצורך בהגברת הנגישות לרווחת כל התושבים, כולל אם לתינוק בעגלה, קשיש או פצוע. יחד עם זאת, הסביר עד כמה חשוב להגביר את המודעות בגישה חיובית, על ידי שבח למקומות שכבר הותאמו לטובת בעלי צרכים מיוחדים (כגון מתן אות נגישות ישראל למקומות אלו).

 


חבר הכנסת מטלון עם אנשי בית הספר וד"ר רויטל שורץ-סבירסקי (מלפנים)

ח"כ מטלון הביע את דעתו עד כמה חשוב לתעד בעזרת מצלמה מבני ציבור, מסעדות ומדרכות בלתי נגישים, שכיום אף ניתנת להם במה בתקשורת (כגון מדור קבוע במעריב עם העיתונאי גיא מרוז).

מנהל ביה"ס הודה לח"כ מטלון, סיפר על תוכנית ביה"ס להעניק תעודת בגרות חברתית לתלמידיו ועל מיזם ההנצחה של חללי צה"ל בוגרי ביה"ס. המיזם ריגש ביותר את ח"כ מטלון והוא הבטיח לקדם אותו.

לאחר שהתלמידים הציגו את נושאי מטלות הביצוע בתחום הנגישות, העלה ח"כ מטלון על נס את מיזם הנגישות בביה"ס רודמן, הבטיח ליידע אודותיו את שר החינוך והציע לארגן את ביקור התלמידים בכנסת על מנת להפגישם פנים אל פנים עם המחוקקים בנושא הנגישות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן