Skip to main content

חדשות

אושר לראשונה: הכפלת קנס לחונה בחניית נכים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק חניה לנכים של ח"כ זבולון אורלב, לפיה יוכפל הקנס לחונה בחניית נכים ויעמוד על 1000 ₪.

כן הוסדר בחוק שהרשויות המקומיות יחויבו להציב תמרור שיסמן את מקום חניית הנכים גם בחניונים שהם שטחים פרטיים כמו קניונים, אולמות ומקומות בילוי.

עד כה חויבו בעלי חניונים ובנייני ציבור להקצות מקומות חניה לנכים, אך לא הייתה סמכות להציב תמרורים במקומות אלה ולאכוף את איסור החנייה. התוצאה הייתה שחונים בחניית נכים במקומות שבבעלות פרטית לא קיבלו דוחות ולא הייתה כל סנקציה נגדם.

"אני מקווה שקנס של אלף שקל, כפול ממה שחייב החוק עד כה, תמרור מסודר וסמכויות אכיפה, יביאו לסיומה את התופעה הבריונית והמחפירה של חניות בחניית נכים", אומר ח"כ זבולון אורלב, יוזם החוק, "לחניית נכה אין תחליף. אם נכה מגיע לסופר או להופעה, ואין לו חנייה, הוא הולך הביתה. הוא לא יכול להמשיך לחפש חנייה במקום מרוחק. אני מתכוון להמשיך ולעקוב אחר הנושא גם לאחר השלמת החוק ולבקש דיווח מהמשטרה ומרשויות מקומיות על מספר הדו"חות לפני ואחרי החוק. אני מקווה שנמצא שהחוק החדש מרתיע את העבריינים, ואם לא, נחפש פתרון אחר".

ב-2009 נתנה המשטרה בלבד 15,000 דו"חות חנייה למי שחנו שלא על פי חוק בחניית נכים. מספר זה אינו כולל דו"חות של פקחי עיריות.

מאת: חזקי עזרא, אתר ערוץ 7

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן