Skip to main content

נגישות תחנת משטרת זבולון

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מאת: נעמה שלח

רקע כללי: מידע שהתקבל מאת סנ"צ יוני מזרחי ס.מפקד תחנת זבולון:

תחנת משטרת זבולון ממוקמת בשד' ההסתדרות מס' 291  (כביש מס' 4) וחולשת על שטח של 150  קמ"ר ומשרתת כ-320 אלף תושבים, שאותם משרתים 13 ניידות סיור ו-4 ניידות תנועה.

המבנים בהם שוכנת התחנה הוקמו בשנת 1939 (בימי המנדט הבריטי).

בשנים  האחרונות שופרה מאוד רמת הנגישות של הכניסה לתחנת זבולון ושל המשרדים בקומה התחתונה (במקרה שמגיע אזרח עם מוגבלות וצריך שירות מאחד השוטרים שמשרדיהם נמצאים בקומה העליונה – אותו שוטר יורד ומטפל בו באחד המשרדים בקומה התחתונה).

בשנתיים שלוש האחרונות סומנו חניות נכים שמתאימות גם לבעלי ואנים, דלת הכניסה לתחנה מורכבת משתי כנפיים שרק אחת מהם פתוחה באופן קבוע ונפתחת החוצה (אך היא צרה מדי להערכתי למשתמשים בכסא גלגלים ממונע) אבל הדבר אינו מהווה בעיה כיוון שהדלת נמצאת מול היומנאים ובמקום מרכזי שתמיד יהיה מי שיפתח את הדלת השנייה (בתור מתנדבת של אחת מיחידות התחנה אני יכולה לספר מניסיון שגם ב-2 וחצי לפנות בוקר המקום מלא באזרחים, שוטרים, מתנדבים ואזרחים).

מחניות הנכים אל דלת הכניסה לתחנה יש רמפה בעלת שיפוע תקני שיש מאחזי יד בשני צידיה. גולת הכותרת לדעתי מבחינת הנגישות בתחנה זהו מרכז השירות לאזרח (המש"ל) שאליו מגיעים האזרחים שצריכים להגיש תלונה.

מרכז השירות לאזרח ממוקם קרוב מאוד לדלת הכניסה, דלתות הכניסה אליו נגישות לחלוטין, יש בו כ-6 חוקרים שמקבלים תלונות כשדלתות הכניסה של רוב המשרדים נגישות למשתמשים בכיסאות גלגלים.

אזרח שמגיע להגיש תלונה לוקח מספר (כמו בבית מרקחת) ומספר המתלונן גם מופיע על צג מחשב שנמצא במקום מרכזי. כשמגיע תורו של המתלונן הבא, המחשב מכריז על כך גם בקול (מתאים לאנשים עם לקויות ראיה).


המסך המראה מי הבא בתור

החצר האחורית, שדרכה מגיעים אל השירותים (אמנם לא מותאמים), אל חנות לקניית שתיה, חטיפים וכו' ואל מכונות לקניית שתיה – הונגשה גם היא במידה הרבה ביותר שהתאפשרה (יש מעבר אחד שקרוב אליו יש פתח ביוב ובגלל זה השיפוע קצת תלול אבל לא נורא).
 
שירותים מותאמים לנכים עדיין אין בתחנה (כמות תאי השירותים בתחנה בכלל בעייתית, ב-2 וחצי לפנות בוקר היו רק 2 תאי שירותים לשימוש ;-)) – אך צפויים שיפוצים שייטפלו בבעיה עוד במהלך 2010 או בשנת 2011.

*במקרה שנעצר אדם חולה/ עם מוגבלות (לדברי סנ"צ מזרחי) הוא נחקר בתחנה ומועבר לבית מעצר קישון שם יש מרפאה ותנאים הולמים לאותו עצור. בשום מצב לא יישאר אדם עצור בתחנה בתנאים שפוגעים בכבודו ובצרכיו הבסיסיים (כמו טיפול רפואי, מקלחות ושירותים).

בשורה התחתונה – בתחנת משטרת זבולון נעשו מאמצים רבים על מנת להנגישה לכלל האוכלוסייה, אך חשוב להדגיש כי השירותים והמעלית בתחנה עדיין אינם נגישים.


הרמפה בכניסה לתחנה

 


הכניסות למשרדים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן