Skip to main content

חדשות

חוברות הדרכה על המשפחה במערכת תומכת חיים עצמאיים של אדם עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

אנו שמחים לבשר לכם כי לאחרונה הופקו 4 חוברות הדרכה מקצועיות על המשפחה כמערכת תומכת חיים עצמאיים של נכים

שהופקו בשיתוף אגף נכויות ושיקום – ג'וינט ישראל ובית איזי שפירא, בסיוע איחוד הקהילות היהודיות בצפון אמריקה ומגבית קנדה.

 ארבעת החוברות:

מודל לעבודה קבוצתית עם הורים חרשים וכבדי שמיעה – ד"ר מרים לוינגר. החוברת מתמקדת בצרכים של הורים חירשים ובמאפייניהם הייחודיים, הנובעים מהעובדה שבדרך כלל הם חיים בין שני עולמות של אנשים שומעים: מצד אחד, הסבים והסבתות השומעים, ומהצד האחר ילדיהם השומעים. חוברת זו, מספקת כלים להקמת קבוצה להורים חירשים וכבדי שמיעה, המיועדת למתן תמיכה רגשית להורים אלה ולשיפור יכולת ההתמודדות ההורית שלהם.

לצפייה והורדה של החוברת לחצו כאן.

 

המשפחה כמערכת תומכת חיים עצמאיים בקהילה, ספר התוכניות – שוש קמינסקי, אביטל סנדלר-לף, אלי בוסקילה. החוברת מציגה מגוון תוכניות שפותחו בנושא בין השנים 2008-2010, ומיועדת לאנשי מקצוע, קובעי מדיניות, לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם. החוברת פותחה במסגרת מהלך מקיף לקידום "המשפחה כמערכת תומכת חיים עצמאיים בקהילה" , מהלך שהיווה בסיס לפיתוח תוכניות חדשניות נוספות לתמיכה בהורים עם מוגבלויות שונות. 

לצפייה והורדה של החוברת לחצו כאן.

 

קבוצת למידה ככלי להעצמה ולפיתוח מיומנויות של זוגיות והורות בקרב אנשים עם מוגבלות – הילה שבורון, ד"ר בנימין הוזמי. החוברת מיועדת לאנשי מקצוע העובדים עם צעירים עם מוגבלות ועם הורים שהם אנשים עם מוגבלות. המודל החברתי של נכות והתנועה לחיים עצמאיים שמים דגש על זכותו של האדם עם המוגבלות לכוון ולנהל את חייו, ככל שניתן, בכל תחומי החיים וביניהם זוגיות וחיי משפחה. חוברת זו מנסה לענות על הצורך והאתגרים של צעירים והורים צעירים עם מוגבלויות להעצים ולפתח מיומנויות של זוגיות או הורות, ומתארת תוכניות שפותחו עבור שתי הקבוצות ומספקת כלים להקים קבוצות למידה ייחודיות וללוות אותן. 

לצפייה והורדה של החוברת לחצו כאן.

 

אמ"א, אמהות מלוות אמהות לקראת הורות מיוחדת. ( מדריך לאמהות עם מוגבלות גופנית ) – דנית קמעו וקבוצת האמהות של תוכנית אמ"א. החוברת נכתבה עבור נשים עם מוגבלויות שונות הנמצאות בדרכן לקראת אמהות מיוחדת. לעיתים, להורות של נשים עם מוגבלות נקשרת תפיסת עולם מוטעית, הגורסת כי עקב מוגבלותן הן אינן יכולות להקים משפחה או להיות אמהות אוהבות ומטפחות. תוכנית אמ"א לקחה על עצמה משימה ייחודית לחבר בין אמהות עם מוגבלות שהן "ותיקות" ומנוסות בהורותן, לבין אמהות עם מוגבלות הנמצאות בראשית דרכן ההורית. כמו כן החוברת מספקת מידע שימושי לאמהות שישרת את האמהות בחודשי ההורות הראשונים. המידע יסייע גם לבני זוג ו / או לבני המשפחה המלווים אותם בתקופה זו.

לצפייה והורדה של החוברת לחצו כאן.

 

 

30.10.2011 – יום מודעות לחניית נכים 2011

חוברות ומחברות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן