Skip to main content

חדשות

בביה"ח "בני ציון" בחיפה משקמים יכולות נהיגה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

מחלקת השיקום של המרכז הרפואי "בני ציון" בשיתוף עם המכון לאבחון ושיקום כישורי נהיגה במרכז הרפואי היחיד מסוגו ממטולה ועד ת"א, מאבחנים  ומשקמים נהגים פוטנציאליים הסובלים ממוגבלויות על רקע התפתחותי ופגיעות נרכשות ובהן: אירוע מוחי, פגיעות ראש, מחלות נוירולוגיות שונות ודמנציה
שילוב משקם. במרכז הרפואי "בני ציון" פועל מכון לאבחון ושיקום כישורי נהיגה כחלק מהמכון לריפוי בעיסוק, בניהולה של סופי גלס, בשיתוף עם מחלקת השיקום בביה"ח בניהולה של ד"ר קטלין גולדנברג. מרבית הפונים לאבחון ושיקום הינם מטופלים שעברו אירועים מוחיים ופגיעות ראש לצד בעיות נוירולוגיות שונות ובהן: פרקינסון, פגיעות חוט שדרה, טרשת נפוצה וצעירים עם לקויות למידה שהתקשו בלימוד נהיגה.
 
שיקום נהיגה, הינו תחום מתפתח ברחבי העולם ומוכר כתחום פעילות ייחודי של מקצוע הריפוי בעיסוק, הדורש התמחות מקצועית ממוקדת ומעמיקה. מטרת השיקום, היא לספק לציבור האנשים בעלי מוגבלויות שנגרמו כתוצאה מאירוע מוחי או פגיעת ראש את היכולת לנהוג או לשקם את יכולת הנהיגה. וזאת, באמצעות תהליך הכולל איתור, אבחון והערכה, המלצות וטיפול. בתהליך האבחון נבדקות יכולות הקשב והריכוז, התפיסה המרחבית  ותהליכי חשיבה וזיכרון.
 
תחילה, המבקרים עוברים תהליך הערכה כוללני המורכב ממספר שלבים. בשלב הראשון, מתקיים ראיון קבלה הכולל סקירה של ההיסטוריה הרפואית, היסטוריית הנהיגה והרגלי נהיגה. בשלב השני, מתבצעת הערכה קלינית הסוקרת את המוטוריקה, תחושה, ראייה, תפיסה וקוגניציה. בשלב השלישי, מתבצעת הערכה סטטית (off road) שבה נעשית בדיקת מעברים, שליטה במנגנוני הרכב הראשיים והמשניים. לצורך בדיקה זו, המבקרים מתנסים בסימולאטור המדמה נהיגה ברכב אישי. בשלב הרביעי, מתבצעת הערכה דינאמית (on road), קרי, נהיגה מעשית, במהלכה מתקיים שיעור נהיגה של ממש עם מורה לנהיגה שנבחר על ידי המכון.
 
"בסיום התהליך מרוכזות כל תוצאות ההערכה והמרפא בעיסוק מגיש דו"ח מסכם שכולל חוות דעת מפורטת ואת המלצתו למרב"ד- המרכז הרפואי לבטיחות בדרכים בנוגע ליכולתו של האדם לנהוג" מציינת מנהלת המכון לריפוי בעיסוק במרכז הרפואי "בני ציון" סופי גלס.
מנהלת מחלקת השיקום במרכז הרפואי "בני ציון" ד"ר קטלין גולדנברג מציינת כי, "מלבד האבחונים השונים, אנו פועלים אף במגמה של שיקום, על מנת להחזיר לנהגים הפוטנציאליים את כישורי הנהיגה ולהקנות להם כלים לנהיגה עצמונית".

 

כפי שפורסם לראשונה בzepo

נהיגה עם מנגנון יש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן