Skip to main content

פתרון למצוקת חניית הנכים בישראל?

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

בקורס "פרימיום" משתתפים תלמידי חטיבות ביניים מצטיינים מכל רחבי הארץ. במהלכו הם למדו על התעשייה, סיירו במפעל ופיתחו אב טיפוס למוצר ייחודי שבחרו, בליווי מקצועי של מפעל מאמץ שעובדיו נוטלים חלק פעיל במהלך הקורס. את בית הספר שהשתתפו ברעננה ליוותה נס טכנולוגיות.

 

תלמידי כיתה ז' בחטיבת הביניים "השרון" ברעננה  פיתחו את המוצר במסגרת קורס "פרימיום" של עמותת תעשיידע, בליווי נס טכנולוגיות, ולאחר התקדמות בפיתוח תוצרי הרעיון הצטרפו מהנדסים מחברת  HTS ופיתחו אב טיפוס למוצר שמטרתו לספק אחת ולתמיד פתרון לתופעה. המוצר שפותח, HANDY PARK, מסייע באיתור מהיר ויעיל של מי שאינו חונה כחוק, דבר שיחסוך את הצורך בהפעלת פקחי עירייה וירתיע נהגים מחנייה במקום המיועד לנכים. ביסוד הרעיון שימוש בטכנולוגית LPR  של החברה,  לזיהוי לוחיות רישוי  של כלי רכב.  מצלמות שיוצבו במגרשי החנייה יעבירו למחשב בזמן אמת מידע אודות הרכב החונה ובמיוחד אם הוא בעל תו חניה מתאים המתיר לו להחנות בחניית נכים. התצלום יעבור בזמן אמת למוקד העירוני שישגר את הקנס לנהג העבריין. מערכות  LPR של HTS כבר משמשות בכבישי אגרה בישראל ובעולם בין היתר במערכת גביית האגרה במנהרות הכרמל. כמו כן, הן מותקנות בפרויקטים של חניה, עיר בטוחה, נמלי ים ומתקנים אסטרטגים ברחבי העולם.

 

היום תתקיים במוזיאון המדעטק בחיפה התחרות הארצית בין כל בתי הספר שהשתתפו בפרויקט ושם יציגו התלמידים את מיזם ה-HANDY PARK. היישום הטכנולוגי של הרעיון משקף ערכים בית-ספריים חינוכיים של תלמידי חטיבת "השרון" המבוססים על שמירת כבוד האדם, מעורבות חברתית, סבלנות ומצוינות.

 

אביבה מישאל, מנכ"לית עמותת תעשיידע: "אני גאה במפגש בין תעשייה וחינוך. זה לא ברור מאליו שהתעשייה משקיעה ממרצה למען ההון האנושי שהוא התלמידים. התעשייה מחוללת שינוי במדינה שלנו ומפתחת טכנולוגיות ושאיפה למצוינות, ולכן אני רואה חשיבות עליונה במפגש תלמידים ותעשיינים. קורס "פרימיום" הוא הדרך שלנו לעודד את התלמידים המצטיינים ללמוד ולהתפתח בתחומי התעשייה, ואני מקווה כי בעתיד נזכה לראות אותם משתלבים בתפקידי מפתח בתעשייה הישראלית. חשוב לי להודות על שיתוף הפעולה עם חטה"ב השרון ברעננה, חברת נס טכנולגיות ומפעל "HTS", שעזרו לפרויקט הזה לצאת מהכוח אל הפועל"

 

פיל אלוביק, מנכ"ל HTS: "שיתוף הפעולה עם היזמים הצעירים הוכיח שתמיד יש מקום נוסף  ליצירה וחדשנות בתעשייה. מיזם ה-HANDY PARK הוא מוצר חשוב וחיוני לאוכלוסיית הנכים ועשוי לחולל מהפכה ביחס של הרשויות ליצירת דרכי גישה נאותות עבורם."

חניית נכים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן