Skip to main content

חדשות

בשורה לאנשים עם מוגבלות בחיפה: הופעלה מעלית הגשר בקרית הממשלה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

לפני כעשור נחנכה בחיפה קרית הממשלה – קומפלקס של מבנים חדשים שכוללים את משרדי הממשלה, בתי המשפט והמוסד לביטוח לאומי. המבנה החדש, היה אמור להחליף מבנים ישנים ומאוד לא נגישים לאנשים עם מוגבלות. מבנה הקריה בנוי משני חלקים המחוברים באמצעות גשר מעל רחוב פל-ים בעיר. על-מנת להנגיש את גשר המעבר לאנשים עם מוגבלות, דרשה עיריית חיפה שהיזם שבנה את קרית הממשלה יבנה מעלית מהרחוב התחתון אל הגשר. עם זאת, כאשר הגיע זמן הפעלת המעלית, נוצרו עימותים בין עיריית חיפה למנהל הדיור הממשלתי שארכו שנים, בנוגע לשאלה, על מי חלה חובת הפעלת המעלית?.

 

בסוף שנת 2009 הוסכם בין עיריית חיפה למנהל הדיור הממשלתי, שעיריית חיפה אחראית על הפעלת המעלית. עם זאת, גם לאחר הסכם זה, טענה העירייה כי אין בידה תקציב לתפעול המעלית. טענה נוספת שעלתה היא שניתן להגיע אל הרחוב דרך המעלית שנמצאת בחניון בתי המשפט הסמוך למקום. טענה זאת התעלמה מהעובדה שלא כל האנשים עם המוגבלות מגיעים ברכב אל החניון. למעשה, אנשים עם מוגבלות שמשתמשים בשירותי התחבורה הציבורית נדרשים להליכה רגלית ארוכה של כמה מאות מטרים המקשה עליהם מאוד ולחלקם אף אינה אפשרית.

 

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות החלה לפעול בנושא בשנת 2010, בעקבות פניית ציבור של אדם עם מוגבלות ופנתה אל היועץ המשפטי של עיריית חיפה, ומנהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר. פניות אלו לא קידמו את הנושא, והנציבות החליטה להחריף את צעדיה ולפנות ליועץ המשפטי לממשלה. בעקבות פניית הנציבות ליועץ המשפטי לממשלה במרץ 2011 הודיעה עיריית חיפה כי היא תפעל להשמשת המעלית והפעלתה. עם זאת, בשל קשיים בירוקרטיים המעלית לא הופעלה עד לאחרונה.

 

לכתבה כפי שהיא פורסמה לראשונה באתר רדיו חיפה

כפתור מעלית לחוץ

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן