Skip to main content

חדשות

רכבת ישראל מפעילה שירות ייחודי לנוסעים לקויי ראייה ומוגבלים בניידות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

רכבת ישראל שלחה ל"מרכז לעיוור" את המכתב: 

חברת רכבת ישראל בע"מ הינה חברה אשר תחום עיסוקה הוא הסעת נוסעים והובלת מטענים, פיתוח, ניהול, תחזוקה ותפעול של תשתית הרכבות בישראל.

בעקבות ביסוסה כחברה עצמאית בבעלות ממשלתית בשנת 2003, חברת רכבת ישראל בע"מ החלה ביישום תכנית פיתוח מקיפה אשר הפכה אותה לחברת התחבורה המציגה את הצמיחה המהירה ביותר, ולחברת תשתיות התחבורה הגדולה בישראל, כמוביל הלאומי.

רכבת ישראל ועובדיה, מתחייבים להסיע את כל נוסעי הרכבת כולל נוסעים ליקויי ראייה ועיוורים וכולל בעלי מוגבלות בתנועה ליעדם במסירות, מקצועיות, בטיחות ודיוק על מנת להעניק חופש בחירה, איכות חיים והגשמה עצמית לכל אזרחי ישראל.

תפיסת השירות שלנו מבוססת על מתן שירות זמין, קשוב וקל ללקוחותינו, במסגרתה אנו מנחים את עובדינו לשים את הלקוח במרכז ולהתאים את השירות לציפיות הייחודיות של כל לקוח.

כאמצעי להגשמת חזון חברת רכבת ישראל וכחלק בלתי נפרד מהשירות הניתן לציבור הנוסעים, רכבת ישראל מפעילה שירות ייחודי לטובת נוסעי הרכבת בעלי לקויי ראייה ומוגבלים בניידות.

במוקד שירות הלקוחות קיים צוות העוסק בתיאום נסיעות לבעלי מוגבלויות בניידות.

אנו מתאמים כ-1,700 נסיעות בחודש, בכללם לקויי ראייה ועיוורים ואף הוגדרנו ע"י אחד מנוסעינו הקבועים כי אנו "רכבת ישראל מהווה את האמצעי התחבורה הנגיש ביותר והנוח ביותר עבור האוכלוסייה".

צוות התיאום מעניק שירות מסור וקשוב לבעלי מוגבלויות המבקשים לעשות שימוש בשירותנו, באמצעות תיאום מראש מול תחנת המוצא ותחנת היעד ותיאום מלא מול עובדי התחנות לאורך כל מסלול הנסיעה.

בסיום התיאום יישלח אישור סופי באמצעות שיחה מהנציג המתאם ו/או הודעת SMS.

חשוב לציין כי השירות, כמו הנסיעה ברכבת, ניתן בחינם.

רכבת ישראל עושה בשנים האחרונות רבות לטובת הנוסעים על מנת להקל על הנגישות מרגע הכניסה לתחנה ועד ההגעה לרציף בין השאר, התקנות פסי הדרכה מרגע הכניסה לתחנה עד הנקודה ברציף בה הנוסע עולה לקרון, מערכת הכריזה האוטומטית בתחנות ובקרונות הרכבות שבהם נמסר מידע ברור ומדויק על מסלול הרכבת, תחנות העצירה וכן הרציף שממנו תצא הרכבת המבוקשת ע"י הנוסע. בשנה האחרונה עשינו צעד נוסף לשיפור השירות ומעתה כל נוסע לקוי ראייה מנפיק (ללא עלות) רב-קו אשר מוטען בחוזה נסיעה מותאם, מניחו בשער המעבר והשער נפתח. עצם ביצוע פעולה זו, מייצרת קלות ופשטות בשירותי הרכבת, מבטלת את הצורך בהגעה לקופת התחנה לפני כל נסיעה ומקלה מאוד על הנוסע.

לרשות הנוסעים עומדים דיילים בכניסה למעברים אשר ישמחו להדריך את הנוסע וללוות אותו לרציף המתאים.

אנו שמחים לשרת את ציבור הנוסעים לקויי הראייה, נמשיך לעשות ולשדרג את השירות ככל הניתן, על מנת להבטיח את התאמתו המרבית של הנוסע.

ליצירת קשר ולקבלת שירות הנכם מוזמנים לחייג למוקד השירות והמידע ב- 5770* או באמצעות טופס תיאום מקוון בכתובת:

http://rail.co.il/HE/support/Pages/tiom.aspx

אנשים עולים ויורדים מרכבת ברציף התחנה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן