Skip to main content

חדשות

פיתוח ישראלי חדש: ספרייה דיגיטאלית לילדים לקויי שמיעה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

הורים חדשים לילדים עם לקות שמיעה נתקלים בקושי כשהם רוצים להקריא לילדיהם ספרי ילדים, כתוצאה מחוסר ניסיון בשפת הסימנים ואוצר מילים מצומצם.

eMotion Stories

היא ספרייה דיגיטאלית, המאפשרת הקראת סיפורים לילדים לקויי שמיעה. הספרייה מבוססת על שימוש ב- iPad, המסייע בהקראת הסיפור ומשפר את שפת הסימנים של ההורה והילד בו זמנית. הפיתוח הוא של סוכנות הדיגיטל הישראלית Go UFO, בית הקונספטים אלנבי והיזם אייל רוזנטל, שמכיר את קשיי לקות השמיעה ממשפחתו.

לדברי אדי גולדנברג, מנכ"ל

Go UFO, "בעת העבודה על הפרויקט עמד לנגד עינינו הנתון שאחד מכל 500 ילדים נולד עם אובדן שמיעה קל או מלא. הורים ללא רקע קודם בהתמודדות עם לקות שמיעה, מתקשים להתמודד עם הקראת סיפור בשפה חדשה. חברות ההוצאה לאור נוטות להתעלם מצרכים מיוחדים, מה שגורם קושי רב להורים שמוצאים עצמם נאבקים עם אוצר מילים מצומצם, הפוגע בחוויית הסיפור של הילדים.

"הספרייה חינמית ומכילה אוסף סיפורי ילדים ואגדות קלאסיים, כמוזהבה ושלושת הדובים, סינדרלה, הברווזון המכוער, כיפה אדומה, שלושת החזירים", מוסיף אייל רוזנטל."המערכת בנויה כך שבהמשך כל משתמש יוכל להוסיף סיפורים חדשים לספרייה הווירטואלית. כרגע הספרייה פועלת בשפת הסימנים האמריקאית –

ASL, אנו מחפשים חברים לדרך שיסייעו לנו להנגיש את הספרייה גם לשפת הסימנים בישראל".

בתהליך הפיתוח הושם דגש מיוחד על החזות, שחשובה מאוד לילדים החירשים. במיוחד מאחר שאלה מתקשים לחוות את הקולות התיאטרליים המשולבים בהקראת סיפורי ילדים.

Go UFO ואלנבי, המתמחים בייזום, יצירת ופיתוח עולמות תוכן ועולמות חזותיים, בחרו לעצב את הפרויקט בשילוב של מספר אמנים, כדי להעניק חוויה שונה בפתיחת כל ספר. לגיוון סגנונות האיורים גויסו המאיירים הישראלים שירזפומן, נועה ליברמן-פלשקסומירל גולדנברג.

הספרייה הדיגיטלית לילדים לקויי שמיעה מצטרפת לשיתוף פעולה נוסף של אלנבי ו-GO Ufo להקמת מוזיאון וירטואלי על שם יוסף באו

לאתר האפליקציה – לחצו כאן

 

  

 

דף מ"הברווזון המכוער" עם איורים ותרגום ל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן