Skip to main content

חדשות

מיקרוסופט, נגישות ישראל ומטה המאבק למען אוכלוסיית הנכים

קטגוריה: חדשות העמותה

מיקרוסופט ישראל ומרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל, בשיתוף עם נגישות ישראל ומטה המאבק למען אוכלוסיית הנכים, קיימו אמש (שלישי, 19 בינואר), את אירוע NGO IT Day- מפגש מיוחד לעמותות חברתיות, שמטרתו לדון בפתרונות הטכנולוגיה בשירות המגזר השלישי ולהיכרות עם כלים טכנולוגיים של מיקרוסופט לייעול הניהול בעמותות.

המפגש התקיים בבניין מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בהרצלייה, שהינו בניין המונגש במלואו לאנשים עם מוגבלות, וזכה ל"אות נגישות ישראל" לעסקים נגישים של עמותת נגישות ישראל.

יום זה יוחד לסיוע לעמותות אשר עונות על צרכיהן של קהילות של אנשים עם מוגבלות לסוגיהן. למפגש נרשמו נציגים מכ-20 עמותות. מתנדבים מקרב עובדי מיקרוסופט קיימו שיחת מיפוי צרכים אישיות עם כל עמותה, היכרות עם תוכנות רלוונטיות לעמותות והסבר מעמיק על תוכנית תרומת התוכנות של מיקרוסופט. בין העמותות שנטלו חלק במפגש היו אילן, אחווה, Special Olympics,המרכז לכלבי נחייה, אנוש, בקול ועוד.

האירוע מהווה נדבך נוסף במסגרת תוכנית בניית יכולות טכנולוגיות ואפקטיביות לעבודה בטכנולוגיה של המגזר השלישי בישראל. על ציר הפעולה, יום החשיפה מהווה מפגש ראשון של נציגי הארגונים עם הפתרונות הטכנולוגיים שמציעה מיקרוסופט ע"מ לשפר את יכולת העבודה היום יומית של העמותה. בהמשך יוזמנו נציגי העמותות למפגשי הדרכה ממוקדים אשר יעמיקו את הידע ויאפשרו שימוש מושכל בכלי התוכנה של מיקרוסופט המוצעים כתרומה מלאה. כל זאת בהמשך לתכנית תרומת התוכנות של מיקרוסופט, שבמסגרתה עמותות חברתיות זכאיות להגיש בקשה לתרומת לתוכנות, כל זאת במטרה לקדם את יכולתן לשרת את הקהילות שלשמן נוסדו. 

המפגש כלל גם הכרות עם מוצרי מיקרוסופט ומדיניותה לקידום הנגישות (Accessibility). בכלל זה הוצג אתר הנגישות של מיקרוסופט (www.microsoft.com/israel/Enable) המספק מידע רחב על טכנולוגיה נגישה, שימוש במוצרי מיקרוסופט לאנשים עם מוגבלויות, טכנולוגיה מסייעת, הדרכות,  מחקרים ועוד. האתר נועד לשפר את חייהם של אנשים עם מוגבלויות בארץ באמצעות

התאמת המחשב לצרכיהם, לשימוש בתעסוקה, לשימוש בלימודים ולשימושים פרטיים. להערכת מיקרוסופט, הכלים הטכנולוגיים המונגשים יכולים לסייע למספר ניכר של משתמשים אשר בשל מגבלה כלשהי, הטכנולוגיה הקיימת עדיין אינה כלי שרת עבורם.   

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל (בתמונה משמאל) אמר באירוע: "נגישות טכנולוגית מאפשרת לאנשים עם מוגבלות לגשר על מחסומים, משפרת את איכות חייהם, ומאפשרת חיים עם שוויון ופוטנציאל. הבעיה הינה חוסר המודעות של קהל המטרה בקיומם של הסדרי נגישות טכנולוגית ובעוצמה ובחשיבות שלהם על חייהם. האירוע יתרום רבות לאנשים עם מוגבלות להכיר ובתקווה גם להשתמש בטכנולוגיה נגישה".

עו"ד אורלי פרידמן מרטון, מנהלת תחום אחריות במיקרוסופט ישראל הוסיפה: "ביום זה רתמנו את הידע שלנו על מנת לסייע לעמותות חשובות אלו לקדם את פעילותן, תוך שימת דגש לחשיפה למוצרים וכלים אשר יוכלו לסייע לקהלי היעד של העמותות לחיות חיים איכותיים יותר. המיקוד ביום זה סביב עמותות הנותנות מענה לאנשים בעלי מוגבלויות הוא תולדה של אמונתנו כי טכנולוגיה נגישה היא נדבך חשוב בצמצום פערים דיגיטאליים ובמתן הזדמנות שווה לכול וכי יש בכוחה להשפיע על איכות החיים ועל מגוון האפשרויות העומדות בפני כל אדם ובפרט אדם בעל מוגבלות כלשהיא. מיקרוסופט פועלת רבות בארץ ובעולם לקידום הנושא של טכנולוגיה נגישה, הן להעלאת המודעות לחשיבות הנושא והן בפיתוח טכנולוגיה שתהיה נגישה לכולם."

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן