Skip to main content

חדשות

סמל חדש לציון נגישות למוגבלות קוגניטיבית

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, בשיתוף עמותת אקים ישראל, השיקו ב- 3.12.14 במסגרת היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות, סמל נגישות חדש שיסמל הנגשה של שירות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית, נפשית, תקשורתית ולקויות למידה.

הסמל ישמש את נותני השירותים השונים (מוזיאונים, בתי מלון, שירותי ספורט ופנאי, עסקים גדולים וקטנים ועוד) ויאפשר לאנשים עם המוגבלות, למשפחותיהם ולציבור בכללותו לדעת כי השירות במקום מונגש עבורם, בדומה לסמל כיסא הגלגלים המסמל כי מקום מונגש לאנשים עם מוגבלות פיזית, ולסמלים אחרים של לקויי שמיעה או לקויי ראייה.

לדברי אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: ״פעמים רבות כשהציבור חושב על נגישות הוא חושב על מעלית או רמפה ואולי על מערכת הגברה לכבדי שמיעה או נגישות ללקויי ראיה. תקנות נגישות השרות שנכנסו לתוקף לפני כשנה מחייבות הנגשת השירות לציבור גם לאנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית, תקשורתית ולקויות למידה (מוגבלות שאינה נראית). לאור זאת יזמנו, לראשונה בעולם סמל נגישות עבור אוכלוסיות אלה, על מנת שכל מקום שדאג לעמוד בחובות הנגישות עבור אוכלוסיות אלה, יוכל לסמן ולהכריז כי הוא אכן נגיש עבורם״.

הסמל נבחר ע"י אנשים עם מוגבלות שכלית, אנשים עם אוטיזם ועוד (ברוח 'שום דבר עלינו בלעדינו'). לדברי מנכ"לית אקים ישראל, סיגל פרץ יהלומי, "אנו מקווים שחברות ועסקים יעשו שימוש בסמל, ויעמידו לרשות האנשים עם המוגבלות שירותים אשר יונגשו עבורם, וכך ירוויחו לקוחות מרוצים ונאמנים".

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר הזווית השלישית – לחצו כאן

סמל נגישות לאנשים עם מוגבלות שכלית, נפשית, תקשורתי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן