Skip to main content

חדש: הרצאות בספריה בליווי שפת הסימנים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

הספרייה העירונית בחדרה פתחה ביוזמה חדשה, במסגרתה החלה לקיים הרצאות מגוונות בליווי מתורגמן לשפת הסימנים.את הרעיון החלוצי הזה, להנגיש את הספרייה לטובת החירשים, הביאה טובה הורן, מי שאחראית על האירועים בספרייה.

"שנים רבות אני הרעיונאית של הספרייה", מספרת הורן. "במהלך השנה האחרונה שמעתי כל הזמן את המילה 'הנגשה' ויוצא שרק מדברים על החוק ולא מיישמים אותו. יש לנו בספרייה מחלקה של ספרים שמקריאים אותם שחקנים, אז חשבתי לעצמי להוציא חוברת בכתב בראייל לעיוורים. ואז אסוציאטיבית חשבתי שאם אני רוצה להוציא רשימה של ספרים קוליים, אז למה לא לתת אפשרות גם לאנשים שיש להם בעיות שמיעה לשמוע הרצאות בשפת הסימנים? באתי עם הרעיון למנהלת הספרייה, והיא אמרה לי 'מדהים'".

"יצרנו קשר עם מתרגם לשפת הסימנים שעובד גם עם המשטרה, למדנו עליו קצת ונוכחנו לדעת שהוא באמת מקצועי מאוד. ביקשנו ממנו שיכין עבורנו את ההרצאות וייתרגם לשפת הסימנים. המרצים שלנו התרגשו מאוד מהרעיון".

במסגרת היוזמה, ובמטרה להעלות את המודעות להרצאות המונגשות לאוכלוסיית החירשים, פנתה הורן לנגישות ישראל והם פרסמו את ההרצאה הבאה באתר שלהם. "אנחנו רק בתחילת הדרך ורק עכשיו לומדים את העניין", אומרת ג'רבי. "התברר לנו שיש גם סניף נגישות ישראל בחדרה ואנחנו בהחלט מתכוונות לפנות אליו, כי חשוב לנו מאוד שהנושא יקבל פרסום".

במסגרת היוזמה, נערכו כבר שתי הרצאות בליווי שפת הסימנים ואילו ההרצאה הבאה עתידה להתקיים ב-10 בפברואר בספרייה העירונית המרכזית בחדרה.

"ההרצאה הראשונה שלוותה במתורגמן לשפת הסימנים הייתה 'מלכת היופי של ירושלים' עם הסופרת שרית ישי לוי", מספרת בהתרגשות ג'רבי. "הסופרת ישי לוי הייתה נפעמת מאוד וביקשה לפרסם את זה אצלה בדף הפייסבוק".

ההרצאה השנייה בספרייה הייתה של אלון בן דוד, הכתב לעניינים צבאיים של חדשות ערוץ 10, שרגיל לקבל ליווי של מתורגמן בשידורי הטלוויזיה.

 

ההרצאה המונגשת השלישית, שהתקיימה ב- 10.2, הייתה "הנסיך הירוק" אותה הגיש עו"ד גונן בן יצחק, איש שירות הביטחון הכללי, שהצליח להפעיל את מנהיג החמאס והפך אותו למודיע של השב"כ.

הספרייה העירונית המרכזית בחדרה היא אחת מתוך ארבע הספריות הפועלות בעיר בחסות העמותה לתרבות ופנאי. נראה כי היוזמה החדשה תהווה מודל לשאר הספריות העירוניות ברחבי הארץ. "אני מתכוונת לעניין את כל המנהלות של הספריות הציבוריות בארץ", ציינה מנהלת הספרייה, אורנה ג'רבי. "יש לנו עוד הרבה דברים על הפרק כמו ספרייה חדשה בגבעת אולגה, שכבר בשלבי בנייתה, נלקח בחשבון נושא הנגישות. זה צעד קטן מתוך כמה צעדים שאנחנו עושים לטובת הקהל שלנו בחדרה".

 

לכתבה המלאה שהתפרסמה לראשונה באתר mynet – לחצו כאן

זוג ידיים מסמן בשפת הסימנים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן