Skip to main content

חדשות

אחרי 8 שנים: מתיחת פנים לאתר שירותי הממשלה Gov.il

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

יחידת ממשל זמין מציגה אחרי שמונה שנים גרסה מחודשת לאתר gov.il, פורטל שירותי הממשלה. בשלב זה מדובר בגרסת הרצה.

הפורטל הממשלתי החדש הוא בעיצוב מודרני ורספונסיבי, כך שהוא יפתח ויראה טוב בדפדפנים מודרניים, כולל כרום, פיירפוקס ו-EDGE, וגם בגלישה סלולרית.

באתר נכתב כי: "אתר gov.il החדש מנגיש את המידע הממשלתי לציבור בצורה נוחה ופשוטה ופותח מתוך תפיסה הממקמת את צרכי האזרח במרכז. האתר מותאם להרגלי הגלישה המשתנים של הציבור ומרכז שירותים ומוצרים ממשלתיים דיגיטליים, אשר מצמצמים את הנטל הבירוקרטי ומחוללים מהפך משמעותי בצריכת השירותים הממשלתיים על ידי האזרחים ובחוויית המשתמש".

נכון לעכשיו רק אתר משרד הספורט נכנס תחת התבנית החדשה, וכך גם רשות האוכלוסין, מטה ישראל דיגיטלית ורשות התקשוב הממשלתי, אך בעתיד ובהדרגה יצטרפו יתר אתרי הממשלה.

עוד נכתב כי: "אתר gov.il החדש מבוסס על פלטפורמה שיתופית ועל ניסיון בינלאומי ומיישם עקרונות מתקדמים של ממשק משתמש והצפת מידע ושירותים באופן נגיש לאנשים עם מוגבלות, בשפה מופשטת, בצורה אחידה ועקבית ומציע חווית גלישה נוחה וידידותית בכל הערוצים וכל סוגי המכשירים".

 

אתר gov.il שנמצא בהרצה מבקש משוב מהגולשים לצורך שיפור שלו.
הגלישה באתר (ברמת
AA
) מותאמת לחוק הנגישות שמחייב הנגשה של אתרים לליקוי שמיעה, ראיה ובעלי לקויות מוטוריות, לפי תקן עד לאוקטובר 2016.
כל האתרים אשר מעניקים "שירות או מידע לציבור" צריכים להתאים עצמם לתקן אחרת יהיו חשופים לתביעות אזרחיות בהיקף 50 אלף שקל ללא הוכחת נזק.

 

לכתבה המלאה שהתפרסמה ב- The Marker – לחצו כאן

גלישה באתר gov.il במכשיר טאבלט

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן