Skip to main content

לראשונה בארץ: מילון מקוון לשפת הסימנים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

המילון, שפותח על ידי המכון לקידום החירש בישראל, יושק היום בכנסת • כל מה שצריך הוא לכתוב מילה בעברית, באנגלית, בערבית או ברוסית ולצפות בסרטון המדגים כיצד לומר אותה בשפת הסימנים

               ככה מסמנים "תודה" בשפת הסימנים

מילון מקוון ראשון לשפת הסימנים ללקויי שמיעה יושק היום (21.10) במשכן כנסת.

המילון, פרי עבודה של שנתיים במכון לקידום החירש בישראל, הוא ייחודי מסוגו.

המילון מאפשר לכל משתמש לכתוב את המילים באחת מהשפות: עברית, אנגלית, ערבית או רוסית, ומייד יופיע קטע וידאו שיראה כיצד לסמן את המילים בשפת הסימנים הישראלית.

3,000 סרטונים

לרשות המשתמשים במילון יש 3,000 סרטונים באורך חמש שניות כל אחד, שמדגימים מילים שימושיות בשפת הסימנים כמו "תודה", "בבקשה", "סליחה" ועוד מילים רבות, והוא צפוי עוד לגדול ולהתרחב.

המטרה היא להקל את התקשורת בין חירשים לשומעים. זאת במקומות עבודה, בזמן קבלת שירות, בטיפול רפואי ובמפגשים נוספים בנסיבות שונות המתקיימים בין אוכלוסיית החירשים לאוכלוסיית השומעים.

מנהלת המכון לקידום החירש בישראל, יעל קקון, אמרה כי "מדובר בשירות חדשני שיחבר בין כל אזרחי ישראל, הן היהודים והן הערבים, לשפה אחת, ויעזור לאלו השומעים ליצור שיח עם אנשים חירשים וכבדי שמיעה".

המילון יורחב בעתיד

עוד הוסיפה כי "המילון והנגישות שלו יאפשרו לכל אזרח במדינת ישראל להיות מסוגל להציע עזרה מינימלית בזמן אמת, וכן להכיר מושגים הקשורים בתחום עבודתו בשפה שאותה מדברים מי שאינם שומעים".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יהיה היום הראשון שיתנסה במילון בלשכתו במסגרת ההשקה. לאחר מכן יוזמנו גם שאר חברי הכנסת להשתמש במילון ובהמשך – הוא יוצג באופן קבוע במשכן, לשימוש שוטף של חברי הכנסת ובאי המשכן.

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "ישראל היום" – לחצו כאן

לקורסים ללימוד שפת הסימנים – לחצו כאן

אדם מסמן "תודה" בשפת הסימנים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן