Skip to main content

חדשות

דליה איציק: ”יש להבטיח שתושבי הצפון לא יפגעו כלכלית ולא ישלמו את מחיר המלחמה"

קטגוריה: Access Israel News

יושבת-ראש הכנסת, דליה איציק, בפגישה שיזמה עם ראשי הבנקים בנושא תפקודה של המערכת הבנקאית בזמן הלחימה ולקראת היום שאחרי:

”יש להבטיח שתושבי הצפון הנתונים כיום תחת התקפת טילים לא יפגעו כלכלית ולא ישלמו את מחיר המלחמה”

”יש להבטיח שתשלומי המשכנתאות ידחו, שצ`קים של אנשים אשר נהגו ביושר לאורך השנים ועמדו בהתחייבויותיהם יכובדו גם בעת הזו, ושמדיניות האשראי וההלוואות לתושבי הצפון תהיה גמישה ורגישה ותאפשר התאוששות מן המכה הכלכלית שניחתה עליהם בצל האירועים הבטחוניים”

יושבת-ראש הכנסת, דליה איציק, זימנה היום ישיבה ראשונה של הפורום שהקימה לשיקום הצפון. אל הפורום יצטרפו בכל פעם ראשי וועדות הכנסת הרלבנטיות לנושאים שיועלו בו, והוא יעסוק בהיבטים שונים של שיקום הצפון בעקבות הלחימה.

נושא הישיבה היום היה תפקודה של המערכת הבנקאית בזמן הלחימה ולקראת היום שאחרי.
אל הישיבה בלשכתה של יושבת-ראש הכנסת, זומנו נגיד בנק ישראל, פרופ` סטנלי פישר, המפקח על הבנקים, יואב להמן וראשי הבנקים הגדולים במשק: איתן רף, גליה מאור, צבי זיו, גיורא עופר ויעקב פרי. בישיבה השתתפו גם יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת, חה”כ משה כחלון, ומנכ”ל הכנסת אבי בלשניקוב.

יושבת-ראש הכנסת, דליה איציק, עמדה על כך שאזרחי ישראל ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים, תושבי הצפון, הנתונים כיום תחת התקפת הטילים וישובים כעת במקלטים, לא ייפגעו גם כלכלית ולא ישלמו למעשה את מחיר המלחמה.

יושבת-ראש הכנסת עמדה בדבריה על הצורך להבטיח שתשלומי המשכנתאות יידחו, שצ`קים של אותם אנשים שנהגו ביושר לאורך השנים האחרונות ועמדו בהתחייבויותיהם, יכובדו גם בעת הזאת ושמדיניות האשראי וההלוואות לאותם אנשים תהיה גמישה ורגישה באופן שיוכלו להתאושש מן המכה הכלכלית שניחתה עליהם בצל האירועים הבטחוניים.

נגיד בנק ישראל, פרופ` סטנלי פישר ציין בפגישה, כי הבנקים התבקשו גם על ידי בנק ישראל לגלות גמישות ולהקל על הלקוחות בצפון להתמודד עם המצב הקשה בעטיה של המלחמה. אולם, הדגיש הנגיד, הבנקים אינם יכולים ואינם אמורים להחליף את הממשלה בסיוע הכלכלי לצפון.
עלינו להיערך לתקופה שאחרי המלחמה, וחשוב שהמערכת הכלכלית בישראל תתפקד היטב – לכן אין לנקוט מהלכים שיפגעו במנגנונים הכלכליים הבריאים של המשק, או שיחלישו את המערכת הפיננסית.

המפקח על הבנקים, יואב להמן, תיאר את הערכות הבנקים למתן מענה לצרכי התושבים והעסקים בצפון, בהעמדת שירותים בנקאיים חיוניים אפילו תחת אש, ובאמצעים שונים להקלת מצוקת האשראי בצפון. המפקח על הבנקים הדגיש, כי העמדת אשראי נוסף זה היא על פי שיקול דעתם העסקית של הבנקים בלבד, והוראת מסגרות האשראי אינה מהווה מחסום כלשהו להעמדת אשראי נוספת אם הבנק נכון לעשות זאת.

ראשי הבנקים תיארו את הפעולות שנקטו לאורך הלחימה כדי להבטיח מתן שירות חיוני זה לאוכלוסיה. ככלל התרשמה יושבת-ראש הכנסת כי המערכת הבנקאית מתנהלת ברמה סבירה במתן שירותים לאזרחים, תחת אש. מנהלי הבנקים הבטיחו כי יגלו את הגמישות המתחייבת במתן אשראי לאזרחים ולעסקים הקטנים והבינוניים ויתנו הנחיה ברורה ברוח זו עד לרמת הפקידים בסניפים.
עוד הובטח כי הבנקים יכבדו צ`קים של אותם אלה שברור כי הם לא מנצלים את המצב לרעה. בנק ישראל הבטיח לשקול מתן הקלות בהוראה הגורפת כי כל מי שעשרה צ`קים שלו לא כובדו מוכרז מיידית ”מוגבל” והתנהלותו העסקית נפגעת.

יושבת-ראש הכנסת, דליה איציק, הבטיחה כי הכנסת תעקוב אחר ביצוע המהלכים לגביהם דובר בישיבה ולגבי ההבטחות שניתנו במהלכה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן