Skip to main content

חדשות

יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח”כ יורי שטרן: ”יש להקפיא את תוכנית ויסקונסין”

קטגוריה: Access Israel News

הוועדה לענייני ביקורת המדינה, בראשות ח”כ יורי שטרן, דנה היום בישיבתה בתוכנית ”ויסקונסין”. לקראת כינוס הישיבה הודיע מבקר המדינה במכתב לוועדה כי משרד המבקר נכנס לעובי הקורה של תוכנית ויסקונסין ומזה כמה חודשים מתקיימת בדיקה יסודית ומעמיקה. הבדיקה נערכת במספר גופים ומתמקדת בפעולות משרד התמ”ת – מינהלת תוכנית מהל”ב.

פנייה ובה ממצאי הביקורת הומצאה לפני כחודש לגופים המבוקרים לשם קבלת תגובותיהם. לאחר קבלת התגובות יסוכם הדו”ח ויפורסם.

יו”ר הוועדה, ח”כ יורי שטרן, אמר כי אין לפגוע בחפים מפשע כדי להעניש מספר קטן של פושעים. לדבריו מדינת ישראל מנצלת עובדים ומשלמת להם סכומים מזעריים לעבודות, שלמעשה בוצעו בתשלום לפני התוכנית. מדובר באנשים בעלי מקצועות שנשלחים לעבודות בלתי מיומנות כמו שמירה ונקיון.
לדעת יו”ר הוועדה יש להקפיא את התוכנית עד לשינויה.
ח”כ שטרן קרא למבקר המדינה להאיץ את פרסום הדו”ח לפני ההצבעה על תקציב המדינה.

חברי הכנסת שנכחו בישיבה הביעו תסכול מעבודתם הסיזיפית נגד התוכנית. לדעתם המדינה מנצלת עובדים ולא אוכפת את חוקי העבודה.

נציגי ארגונים חברתיים טענו כי כל הגורמים אומרים שהתוכנית גרועה ויש לבטלה.

גב` דורית נובק, מנהלת תוכנית ”מהל”ב” טענה כי קיימת אי הבנה בסיסית של עקרונות התוכנית. לדעתה התוכנית בנויה על ההכרה שמובטלים מעוניינים לעבוד. הכשל בתוכנית היא בכך שהמוסד לביטוח לאומי היפנה לתוכנית אנשים בלתי מתאימים. גב` נובק התריעה על כך בפנותה למנכ”ל הביטוח הלאומי, ארבעה חודשים לאחר התחלת הפעלת התוכנית.
גב` נובק מסרה לוועדה כי בשנה שבה מופעלת התוכנית הפסיקו 8,000 איש לקבל הבטחת הכנסה וזו ”הצלחה פנומנלית”. בפנותה לחברי הכנסת קראה גב` נובק ”במקום להילחם בתוכנית – תנסו לשפר אותה” לדעתה יש לקבוע עילה חדשה בחוק ”חוסר מסוגלות תעסוקתית” ואנשים אלה לא יופנו לתוכנית.

גב` נובק, שעומדת לסיים תפקידה בתחילת ינואר, הודיעה לוועדה כי כיום בונים מודל כלכלי חלופי לתוכנית.

מר יוסי פרחי, יועץ שר התמ”ת, אמר כי ”דגל שחור מונף מעל התוכנית” לדבריו, שר התמ”ת ביקש להבהיר לחברי הוועדה כי לא יאשר את המשך התוכנית אלא אם כן יתוקנו 11 סעיפים וביניהם: המודל הכלכלי שהינו בלתי סביר ובלתי מוסרי, במשרד יוקם נציב קבילות, יהיו הכשרות מקצועיות אמיתיות, יורחבו המלצות ועדת תמיר, תהיה התחשבות במשפחות מרובות ילדים והתחשבות בגילאים שונים של המובטלים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן