Skip to main content

אתר אינטרנט לכל עירייה

קטגוריה: Access Israel News

אתר אינטרנט לכל עירייה – הצעת חוק המחייבת כל רשות מקומית להקים ולהפעיל באופן שוטף אתר אינטרנט אינפורמטיבי לתושבים

ח”כ יואל חסון, יוזם הצעת החוק: ” בעוד שברוח עידן המידע הוקמו אתרי אינטרנט למוסדות השלטון, רק חלק מהרשויות המקומיות השיקו אתר אינטרנט ”

המרכז לשלטון מקומי: רק לכ-150 עיריות יש כיום אתרי אינטרנט, לא כולם פעילים

יו”ר ועדת הפנים, ח”כ אופיר פינס: ”ב-2008 ממשל זמין ושקיפות יהיה ערכי יסוד של כל מועצה מקומית בישראל”

ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה היום, 3 לדצמבר, לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח”כ יואל חסון לתיקון פקודת העיריות (ממשל זמין) – המחייבת כל רשות מקומית להקים אתר אינטרנט. ח”כ חסון: ”הצעת החוק נועדה להפוך את המידע בדבר שירותי הרשויות המקומיות לזמין ולנגיש יותר לתושביהן. בעוד שברוח עידן המידע הוקמו אתרי אינטרנט למוסדות השלטון, רק חלק מהרשויות המקומיות השיקו אתר אינטרנט ”.

אתר אינטרנט לכל עירייה – תוך שנה

חודש מיום קבלת החוק כל רשות מקומית בישראל תחויב להקים אתר אינטרנט, תוך פרק זמן של שנה לכל היותר. רשות מקומית אשר כבר השיקה אתר אינטרנט תחויב לתחזקו באופן שוטף על ידי הזנת פרוטוקולים מוקלטים או מתומללים של ישיבות מועצת העיר ולפרסם כל תקנה המחויבת פרסום על פי חוק ברשומות.

ח”כ פינס: שקיפות ולא פרופגנדה

יו”ר ועדת הפנים, ח”כ אופיר פינס: ”על אתרי האינטרנט להיות כלי לשקיפות עבור התושבים.
צריך למנוע מצב שאתרי האינטרנט ישמשו כפרופגנדה של ראשי העיריות והמניפולציה תחגוג. לכן אנו מחייבים בחוק להכניס לאתרים פרסומי חובה”.

כיום רק לכ-60% מהרשויות המקומיות יש אתר אינטרנט

במהלך הישיבה סיפר לחברי הועדה נציג המרכז לשלטון מקומי, מר אהוד ענבר: ”כיום רק ל-150 מתוך כ-250 עיריות יש אתרי אינטרנט, אך חלקם כלל לא פעילים”.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן