Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל קיימה ארוחת חושים בה לקחו חלק מנהלי ארגוני נכים

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל קיימה ביום א' (ה-25 ביולי 2010) ארוחת חושים ונגישות בה לקחו חלק מנהלי ונציגי ארגוני נכים ושותפים לדרך.

במפגש השתתפו יו"ר ארגון נכי ישראל מומו נקווה, אבי שמש מהמרכז לכלבי נחייה לעיוורים, יעל קקון סמנכ"ל המכון לקידום החרש, ליאור שטרסברג ראש תחום שיקום חברת המשקם, משה קילים מנכ"ל מהלב  ונציגים מארגונים נוספים.

 

מטרת הארוחה הייתה שהמשתתפים יתנסו  בסוגי המוגבלויות השונות,  ישמעו  ממקור ראשון על צורכי הנגישות, דרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות להשתלב בחברה, ולקיים רב שיח בנושא הנגישות.

 

בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים טעימת יינות עיוורת של יקבי רמת הגולן וארוחה בת שלוש מנות בהתאמה לסוג המוגבלות/נגישות.

 

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, איציק בן דוד מהמרכז לכלבי נחיה (עיוור)  סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בביקורם במסעדה, מהם צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות וסיפר על דרכו שלו להשתלב בחברה..

 

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית- הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

 

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים שעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.

נעמי שמיר המנהלת האדמיניסטרטיבית של עמותת נגישות ישראל (כבדת שמיעה),  סיפרה אף היא על הקשיים בהם היא נתקלת ביום יום, חשיבות הטונציה בדיבור, החידושים בתחום מכשירי השמיעה ועוד.

 

המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא ודברו על הקשיים בהם הם נתקלים ביום יום והשוני החיובי שמסתמן בקשר עם עולם הנגישות.

 

 

עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות:

 

למסעדת ביסטרו 56 על האירוח הלבבי.

יקבי רמת הגולן על תרומתם האדיבה וההנחיה המקצועית.

לסמי סירואה על התרגום בשפת הסימנים.

לאיציק בן דוג מהמרכז לכלבי נחייה לעיוורים.

לכל ארגוני הנכים והשותפים לדרך שלקחו חלק במפגש חשוב זה.

ולצוות העמותה שלקח חלק בארגון הארוחה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן