Skip to main content

חדשות

השפעת הרפורמה בבריאות הנפש על ילדים

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדה לזכויות הילד

ח”כ נאדיה חילו, יושבת ראש הוועדה לזכויות הילד: ”הרפורמה בבריאות הנפש המתגבשת הרכחית אך היא דורשת תיקונים שיבטיחו מענה לצרכי הילדים ”

הוועדה לזכויות הילד, בראשותה של ח”כ נאדיה חילו, דנה היום בהשפעת הרפורמה בבריאות הנפש על הילדים .

נציגי האיגוד הישראלי לפסיכיאטריה של הילד והנוער הביעו הסכמה ללא סייג בצורך ברפורמה בבריאות הנפש אך הביעו גם דאגה רבה בחשש שהרפורמה כפי שהיא מוצעת היום לא תתנן מענה טיפולי מספק לילדים רבים ובעיקר לילדי הפריפריה ומסכנת את המשך קיומם של מרכזים לבריאות הנפש .
נציגי קופות החולים, שייספקו את השירותי לבריאות הנפש עם יישום הרפורמה, קראו פה אחד למשרד הבריאות שלא לסגור את התחנות לבריאות הנפש הקיימות כל עוד הקופות לא הקימו מערך משלהן.

ח”כ נאדיה חילו ציינה כי מוקד הדאגה של הוועדה היא טובת הילד והבטחה לתת מענה לצרכים השונים.
”מובילי הרפורמה בבריאות הנפש צריכים להתייחס עיניינית לטענות הקשות של אנשי מקצוע הרבים המתריעים כי סל הטיפולים שמוצע ברפורמה, לא יינתן מענה למקרים הדורשים טיפולים ארוכים יותר. הרפורמה צריכה לקחת בחשבון כי בתחום זה יש צורך מקצועי בעבודה מערכתית אינטר-דיציפלינארי, ובהם מערכת החינוך ושירותי הרווחה, דבר שלא נלקח בחשבון.”

ח”כ נאדיה חילו הוסיפה כי אנשי המקצוע שצברו יידע רב בתחום הילד ונוער חייבים להיות משולבים באופן מלא במערך החדש.

הוועדה תפנה ליו”ר ועדת המשנה לרפורמה בבריאות הנפש, ח”כ רן כהן, בדרישה שהצעת החוק המתגבשת תיתן מענה מקסימאלי לצרכי הילדים והנוער הזקוקים לטיפולים של שירותי בריאות הנפש.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן