Skip to main content

חוב למוסד לביטוח לאומי

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות היו”ר חה”כ יצחק גלנטי, אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של חה”כ רונית תירוש הקובעת כי המוסד לביטוח לאומי לא יוכל לדרוש את חובותיו מן המבוטחים, אם חלפו 7 שנים מיום שנוצר החוב.

יו”ר הוועדה, חה”כ יצחק גלנטי : ”מסתבר שמספר גדול של אזרחים נדרשים לשלם חובות לביטוח הלאומי מבלי שידעו בכלל על קיומם. לחובות אלו אף מצטברים ריבית והצמדה – מצב בלתי אפשרי שיש להפסיק אותו”.

חה”כ רונית תירוש: ”דרישת התשלום של הביטוח הלאומי מגיעה לפעמים אחרי 10 שנים מיום שנוצר החוב ואפילו יותר מזה. הדבר נוגע בעיקר לסטודנטים שלא נדרשו על ידי המוסד לביטוח לאומי לשלם חובותיהם בטרם התחילו ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה, ואחרים. הביטוח הלאומי לא גילה יעילות, לא הודיע לאזרח על חובותיו ולכן חובת ההוכחה היא של הביטוח הלאומי ולא של האזרח הפשוט”.

הצעת החוק קובעת שדרישה לתשלום דמי ביטוח לאומי תישלח על ידי המוסד לביטוח לאומי לכל המאוחר בתוך 7 שנים מיום שנוצר החוב. אם לא נשלחה דרישה לתשלום החוב בתוך 7 שנים כאמור, המוסד לא יגבה את החוב ודמי הביטוח הנ”ל ייחשבו כאילו שולמו לצורך זכויות של המבוטחים (למשל, גמלאות).

ואולם, חוב לביטוח הלאומי המתייחס למבוטחים שלא קיימו חובת רישום או דיווח למוסד (למשל, עצמאים) באופן שמנע מהמוסד לדרוש מהם את דמי הביטוח במועד, חוב זה יוכל המוסד הביטוח הלאומי לגבותו גם אחרי 7 שנים.

הממשלה תומכת בהצעת החוק.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן