Skip to main content

חדשות

אושר לקריאה שנייה ושלישית: חמש שנות מאסר למי שיגרום חבלה של ממש לזקן

קטגוריה: Access Israel News

הודעה לעיתונות מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט

ועדת חוקה אישרה: חמש שנות מאסר בגין גרימת חבלה של ממש לזקן

הצעתו של חבר הכנסת דוד רותם אושרה לקריאה שנייה ושלישית. על פי ההצעה, שנוסחה מרוכך בהשוואה לזה שאושר בקריאה ראשונה, בית המשפט יחויב להטיל עונש מאסר, שלפחות חלקו ירוצה בפועל. יו”ר ועדת חוקה, ח”כ פרופ` מנחם בן-ששון: ”העברנו מסר של אחריות כלפי הקשישים. אם יסתבר בעתיד שנקטנו באמצעים שאינם מספיקים, נוסיף ונחמיר את הענישה”


ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת דוד רותם, המחמירה את הענישה בגין גרימת חבלה לזקן.
על פי הצעת החוק, עונש המאסר המרבי בגין גרימת חבלה של ממש יהא חמש שנות מאסר במקום שלוש. עונש המאסר המרבי בגין גרימת חבלה חמורה נשאר שבע שנות מאסר, אולם בשני המקרים יחויב בית המשפט להטיל עונש מאסר אשר לפחות חלקו ירוצה בפועל, אלא אם בית המשפט ינמק את החלטתו האחרת.
הוועדה דחתה את הצעתו של חבר הכנסת משה שרוני, שביקש לקבוע עונשי מאסר גבוהים יותר. שרוני אמר במהלך הדיון ליתר חברי הכנסת שנכחו במקום: ”קשישים ימשיכו להוות מטרות לתקיפה וזה יהיה על מצפונכם”.
יו”ר ועדת חוקה, ח”כ פרופ` מנחם בן-ששון, וכן חברי הכנסת דוד רותם, יצחק לוי ונסים זאב הצביעו בעד גרסתו של רותם, בעוד שחברי הכנסת שרוני ורותם היו היחידים שהצביעו בעד הצעתו של שרוני.
יצוין כי הצעת החוק שאושרה משווה את מעמדו של זקן לזה של קטינים וחסרי ישע.
ח”כ מנחם בן-ששון: ”היחס לקשישים הוא מחלה חברתית, ובמהלך שביצענו היום יש מסר של אחריות כלפים האנשים להם אנו חבים את חיינו. אם יסתבר בעתיד שנקטנו באמצעים שאינם מספיקים, נוסיף ונחמיר את הענישה. ההחמרה שנקטנו היא מידתית ועולה בקנה אחד עם המדרג הקיים בספר החוקים”.
ח”כ אורית נוקד, שיזמה גם היא הצעה המחמירה את הענישה: ”המדינה שולחת מסר, לפיו בשום פנים ואופן היא לא תשלים עם מצב שבו הקשישים הופכים לטרף קל”.
בעקבות הצעתו של ח”כ יצחק לוי שונה המינוח בחוק מ`קשיש` ל`זקן`.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן