Skip to main content

חדשות

אושר בכנסת חוק למעונות יום שיקומיים

קטגוריה: Access Israel News

פורום ארגונים והורים למען ילדים עם מוגבלות, שמוביל בית איזי שפירא השיג הישג חשוב ומרשים, כאשר, בשעה טובה ולאחר מאבק ממושך, לפני שבוע עבר בכנסת (31/7/08) חוק מעונות יום שיקומיים – הרחבת הזכאות.

החוק החשוב הזה מקנה את הזכות למעון יום שיקומי לפעוטות עם עיכוב התפתחותי ניכר, פעוטות עם לקות שמיעהראיה, פעוטות עם בעיות מוטוריות קשות ופעוטות עם עיכוב התפתחותי ובעיות סוציאליות.

בכנסת הקודמת אושרה, בקריאה ראשונה, הצעת חוק להרחבת הזכאות.

בכנסת הנוכחית, הוחל דין רציפות על הצעת החוק בהסכמת הממשלה. במקביל סוכם בין משרדי הרווחה, הבריאות והאוצר על הסדר של שנת פיילוט אשר במהלכה ייבחנו תנאים להרחבת מעגל הפעוטות הזקוקים למעונות יום שיקומיים. לאחר סיום שנת הפיילוט, הוסכם על ידי כל הגורמים המעורבים כי הוא נחל הצלחה, הקריטריונים שנקבעו בו היו נכונים וגם ההערכות המספריות לגבי מספר הפעוטות היו מדויקות. במסגרת הפיילוט נקלטו במעונות יום שיקומיים כ230 פעוטות עם מוגבלות, שאילולא כן היו נשארים בבית והתפתחותם היתה נפגעת בצורה קשה. עם סיום הפיילוט הוחלט להמשיך את תהליך החקיקה על בסיס הקריטריונים המוצלחים של הפיילוט.

הבחירה בנתיב של חקיקה ולא במסגרת של הסדר נבעה מהרצון לעגן את זכותם של הפעוטות בחקיקה ובכך להביא להשוואת מעמדם של כל הפעוטות הנמצאים במעון יום שיקומי ולהגן לטווח הארוך על מתן כל השירותים הקבועים בחוק (מעון, הסעות, טיפולים רפואיים).

לאחר שהממשלה הסירה את התנגדותה לחוק הוא עבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית. בכנסת הנוכחית, חבר הכנסת הרב מלכיאור נרתם להובלת אישור החוק מכל הלב והנשמה, הוביל את המהלך והשקיע ממיטב מרצו, חוכמתו וניסיונו. בכנסת הקודמת פעל רבות לקידום החוק ח"כ רן כהן.

בבית איזי שפירא מדגישים כי מקור ההצלחה הוא בשותפות ובאיחוד הכוחות של כל חברי הפורום. הארגונים החברים בפורום: בית איזי שפירא, איל"ן, אית"ן, אלו"ט, אלווין, אלי"ע, אקי"ם, בי"ח אלין, בית חם, גן שיקומי אילת, המועצה לשלום הילד, המכון להתפתחות הילד אסף הרופא, המכון להתפתחות הילד רבקה זיו, המכון להתפתחות הילד בי"ח שניידר, המכון להתפתחות הילד תלהשומר, העמותה לדיסאוטונומיה משפחתית, טף לטף –מודיעין עילית, יחידת עופרים בי"ח בני ציון, מטה מאבק הנכים, מיח"א, מעון אלראזי עראבה, מעון הטנא, מעון זוהור אלגד – אום אל פחם, מעון יום שיקומי יובלים (אשדוד), מעון מזל (הגבול) – בת ים, מעון רמת דוד בית"ר עלית, מעון כפר מנדא, מעון ניצנים – מרחביה, מרכז דון גוואנללה לחינוך מיוחד – נצרת, מרכז מריאן קריית גת, מרכז מילמן – חיפה, מש"י, מ.ש.ללוד, מעון שקמה נהריה, מעון יום קרית שמונה, נווה צבי ירושלים, סולם, עזר מציון, על"ה, עמותה לילדים בסיכון, עמותת ראנד (איכסאל), פורום הורים לילדים עם נכויות רב תחומיות, פתחיה, פעוטון פטל נתניה, צח"י, צ'יימס, צעד קדימה, קשר, שיח סוד, שלווה, שמע קולנו, שמעיה.

לקריאת חוק מעונות יום שיקומיים – הרחבת הזכאות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן