Skip to main content

חדשות

הקיצוץ הרוחבי אושר בוועדת הכספים – לא כולל פגיעה בבעלי מוגבלויות

קטגוריה: Access Israel News

בדיון בועדת הכספים אושר הקיצוץ הרוחבי לבקשת משרד האוצר בסך של קרוב למיליארד שקלים. הקיצוץ הרוחבי בכל משרדי הממשלה אושר ברוב של תשעה חכי"ם מול שישה, כאשר גם חכי"ם מהקואליציה תקפו את העובדה כי הקיצוץ הרוחבי מגיע זמן כה קצר לאחר אישור התקציב כולו. 

בראשית הדיון אמר הממונה על התקציבים אודי ניסן כי מדובר בצרכים כלכליים הנועדים לתחום הביטחון והבריאות, "המתכונת של הקיצוץ הרוחבי הוא לא תמיד נכון, אך לפעמים אין ברירה, מתוך רצון לשמור על המשמעת הפיסקאלית לא נותרה לנו ברירה אלא לקצץ מהמסגרת התקציבית הקיימת". 

חבר הכנסת חיים אורון אמר כי אין שום סיבה לקיצוץ, "לא קרה דבר חדש מאז אישור תקציב המדינה שמצדיק את הקיצוץ בכל כך הרבה תחומים".  חברת הכנסת שלי יחימוביץ אמרה כי "אני מרגישה כי רימו אותנו, רק אישרנו את התקציב הדו שנתי וכבר מקצצים, הכול היה ידוע מראש, נחצו כאן הגבולות, לא יתכן שבכל פעם שיגידו שיש צרכי ביטחון נגיד אמן, התקציב הדרוש למשטרת ישראל בסך מיליארד שקלים למגר את הפשע חשוב לא פחות".  ח"כ שי חרמש אמר כי עד היום לא הייתה התנגדות להעביר כספים למערכת הביטחון, "העובדה שהפעם כולם נגד, מוכיחה כי ההעברה כנראה איננה מוצדקת". 

ח"כ רחל אדטו אמרה כי התקציב המיועד כתוצאה מהקיצוץ בסך כ500 מיליון למערכת הבריאות לצרכי החיסונים הוא סכום שלא ברור מהיכן נובע, "רוכשים חיסונים לשבעה מיליון אזרחים כאשר מתוכם למעלה ממחצית כלל לא יכולים להתחסן וגם מי שיכול, לא מתחסן, איך הגיעו לסכום הזה של מאות מיליונים, אני דורשת שיביאו פירוט על מה הולך הסכום הגבוה הזה על חשבון קיצוץ בדברים אחרים". 

לסיכום הדיון אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני כי הקיצוץ שהובא לא כולל פגיעה בתחומים רבים, ביניהם החינוך, נושאים רבים ברווחה הנוגעים לשירותי מעונות, בעלי מוגבלויות, כך גם במנהלת סלע, השכלה גבוהה, אופק חדש, מענקי האיזון, החינוך המיוחד ועוד תחומים רבים אשר אינם נכללים בקיצוץ. "למרות כל ההישגים הללו, העובדה שמביאים את הקיצוץ כ"כ מהר אחרי אישור התקציב איננה מקובלת עלינו, אנו מצביעים בעדה בניגוד למצפוננו".  בתום הדיון, הקיצוץ כאמור אושר ברוב קולות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן