Skip to main content

חדשות

שילוב מקבלי קצבאות בעבודה(ויסקונסין)

קטגוריה: Access Israel News

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ קיימה דיון בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית – שילוב מקבלי קצבאות בעבודה(ויסקונסין)

 

יו"ר הועדה ח"כ חיים כץ אמר בפתח הדיון כי " הכרעות דרמטיות של אישור או אי אישורה של הרחבת התוכנית תתקבל רק לאחר דיון מקצועי וממצה.לא אתן יד למחטפים ולא אביא את התוכנית לאישור הועדה עד אשר נמצה עד תום את הדיון ".

 

עו"ד אשרת מימון מהאגודה לזכויות האזרח אמרה : התוכנית נכשלה לחלוטין ויש לסיים את הפארסה הזו אחת ולתמיד .

התוכנית כשלה בכל מובן החל מהתוצאות , תקציב וכמובן בפן החברתי .

מוכח שחור על גבי לבן שאילו היו נותנים את אותם תקציבים לשרות התעסוקה היינו מקבלים תפוקה טובה יותר .

יש כוחות כלכליים עצומים שמעורבים בתוכנית והתקציבים שמועברים אליהם עצומים ורק לכנסת יש את הכוח להפסיק את ההפרטה . התוכנית מעמיקה את העוני בישראל ופוגעת בזכויות החוקתיות של האוכלוסייה הכי נזקקת  בישראל

 

פרופסור גק' חביב מנכ"ל מכון ברוקדייל שערך מחקר בנושא אמר :

המחקר שלנו לא פותר את השאלה מה היה קורה אם היינו לוקחים את התוכנית ומעבירים אותה לשירות התעסוקה? אולם מדובר בתוכנית שמופעלת ברחבי העולם שכן מדובר בכוון עולמי של לנסות ולהגיע למערכת טיפול במקבלי הבטחת הכנסה אמינה ויעילה וכן לתת הזדמנות גדולה לאוכלוסייה שעם הכי פחות סיכוי להשתלב בעבודה .

המחקר התקיים בפריפריה – באזורים קשים והיא משקפת את הפרופיל של מקבלי הבטחת הכנסה .בדקנו מגמתית 3,000 איש והוכח שאחרי 8 חודשים 10% מהאוכלוסייה השתלב בעבודה .

השוונו את התוכנית לתוכניות שמתקיימות בעולם וגילינו שהתוכנית בישראל היא הטובה ביותר מה שייצר התעניינות בינלאומית בתוכנית הישראלית .

 

מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי אמר . כאשר נכנסנו לתפקיד חשבנו שיש לחסל את התוכנית . אולם שר התמ"ת השכיל לא לקבל החלטה נמהרת וקיים עשרות שעות של דיונים . התוכנית עברה שינויים של 180 מעלות.

 

יו"ר הועדה הודיע בתום הדיון כי יתקיים דיון המשך בשבוע הבא.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן