Skip to main content

חדשות

הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (הקמת קרן ליצירת מקומות חניה חדשים), התשס"ח-2007

קטגוריה: Access Israel News

הצעת חוק זו באה להבטיח שהקנסות הנגבים מעבירות חניה, ישמשו לרווחת התושבים באמצעות יצירת מקומות חניה חדשים ושלא ישמשו ככלי להעשרת קופת העיריות על חשבון התושבים. הצעת החוק תבטיח, כי הכספים שיגבו מהתושבים, ישמשו בעיקר לרווחת התושבים, באמצעות יצירת מקומות חניה חדשים ושיפור של תשתיות החניה הקיימות ורק לאחר שתובטח מטרה זו, ישמש חלק מכספי הקרן להוצאות אחרות הנלוות לחניה.
חיפוש חניה באזור המרכז הפך למשימה בלתי אפשרית, שכמעט כולם חוו על בשרם בשלב זה או אחר של חייהם, תושבי הערים הגדולות מכירים היטב את התופעה, שכן עבורם חיפוש חניה, אינו אלא סיוט יומיומי ארוך ומתמשך שחוזר על עצמו בכל ערב לפני ההגעה לביתם, באזור עבודתם או סתם בנסיעה למשימות וסידורים יומיומיים.
מהמצב האבסורדי שנוצר, יוצא, כי אזרח שנוהג לשלם את כל מיסיו כדין, לרבות מיסי העירייה על סוגיהם, לא רק שאינו זוכה לקבל תמורה לכספו, אלא הוא אף נאלץ לשלם בלית ברירה קנסות בגין עבירות חניה, שנובעות בדרך כלל ממחסור חמור במקומות חניה. ולעומת התושבים, העיריות שהביאו למצב זה מלכתחילה, אם במכוון ואם לאו, נהנות מהמצב ומשמרות אותו, מבלי שידרשו לעודד יצירת מקומות חניה חדשים, בעוד שקופתן גדלה מהכנסות אלה באופן קבוע ומרכיב זה מהווה מרכיב ניכר מהכנסתן.
לא אחת אנחנו נתקלים בגורדי שחקים שנבנים בלב אזורים צפופים הסובלים ממצוקת חניה, מבלי שהרשויות יתנו את בנית המגדל ביצירת מקומות חניה חדשים, אם בחניות תת קרקעיות שישמרו את עתודות הקרקע ואם בפתרונות אחרים שכדאי ליישם כדי לפתור את מצוקת החניה. קו הרקיע של תל אביב והמרכז הולך ומרקיע, עתודות הקרקע נשחקות ונעלמות ופתרונות חניה לתושבים עין.
הגברת האכיפה על עבירות חניה היא צעד מבורך, אולם ראוי שיעשה מהטעמים הנכונים ולא מתוך כוונה להעשיר את קופת העירייה שלא כדין על חשבון סבלם של התושבים.
הצעת חוק זו, באה לשים קץ לתופעה זו, ולתת פיתרון הולם לתושבים שמתגוררים באזורים צפופים ומאוכלסים בהם אין מספיק מקומות חניה ולא נעשה די כדי לייצר מקומות חניה שישלימו את החסר. זה מקומו של המחוקק להבהיר, כי ראוי שקנסות מעבירות חניה לא ישמשו רק ככלי ענישה, אלא גם ככלי שישמש קודם כל לרווחת התושב ורק לאחר שתובטח רווחתו, יוכל הכסף לשמש גם את רווחת העירייה שגבתה את הקנס. אין זה ראוי שרשות שלא קיימה את חובתה כלפי האזרח תשתמש בכספים אלה למטרותיה היא, בטרם תגשים את מטרות האזרחים שבחרו בה.

הצעות חוק של חברי הכנסת גלעד ארדן ואחרים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן