Skip to main content

חדשות

הדרכת נגישות השירות לנהגי חברת "קווים"

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שישי האחרון בשעה שרוב האנשים התחילו רק להתעורר לעוד סוף שבוע של שמש וטיולי ט"ו בשבט, התכנסו 16 נהגי חברת "קווים" במשרדי עמותת נגישות ישראל, חלקם הגיעו מעפולה הרחוקה.

על הפרק – הדרכת נגישות השירות בתחבורה הציבורית.

הנהגים למדו על המושג נגישות, מהי נגישות ואיך בקלות ובחוסר תשומת לב של רגע אנחנו גוזלים אותה מאלה שזקוקים לה.

דנו בדרכים למתן שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות שעולים לאוטובוס – למשל: איך עצירה בצמוד למדרכה והנמכת האוטובוס (רכינה) יכולה לסייע לא רק לאנשים על כסא גלגלים אלה גם לילדים קטנים ולקשישים שמתקשים בהליכה. כך שנגישות היא בעצם מתן אפשרות לכולם להיות שווים ועצמאיים כמה שיותר.

לאחר הפרק התיאורטי קיבל כל נהג מוגבלות (זמנית כמובן) ויצאנו להליכה ברחוב אל האוטובוס הנגיש, הרעיון הוא להמחיש לנהגים מה חווה אדם עם מוגבלות עד שהוא מגיע לפתח האוטובוס, ולמה הוא יכול לעיתים להגיע מותש ועצבני.

חלק מהנהגים ישבו על כסאות גלגלים והתמודדו עם המחסור בהנמכות מדרכה ועם תגובות האנשים אליהם, אחרים כיסו את העיניים וניסו למצוא את הדרך בעזרת מקל נחייה ושאר הנהגים שמו אוזניות על האוזניים וחוו לקות בשמיעה.

סיכום היום בוצע על אוטובוס נגיש של חברת "קווים". על האוטובוס פגשו הנהגים אנשים עם מוגבלות- גיא משה היושב על כסא גלגלים מגיל צעיר, לידיה יאיר אשר החלה לאבד את מאור עיניה לפני 15 שנה וכיום היא עיוורת ונעמי שמיר- לקוית שמיעה, מפיהם שמעו על חוויותיהם משימוש בתחבורה ציבורית וציפיותיהם מהנהגים כנותני השירות וכ"קפטן" של האוטובוס.

נסכם ונאמר כי ברוח חג ט"ו בשבט נטענו את מושג הנגישות במודעות הנהגים למתן שירות טוב יותר בתחבורה הציבורית, וכי בהמשך צפויים לעבור כל נהגי החברה את ההדרכות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן