Skip to main content

מרכזית חוף הכרמל בחיפה

בתחנה החדשה (יחסית) יש (ב- 2007) בעיות עם שירותי נכים, חניית נכים וגישה לחלק מהמתקנים. באמצע 2015 הושבתו חלק ממסכי המידע

 

בעיות הנגישות הראשונות התגלו למי שביקר שם בתחילת פברואר 2007 ללוות בן מתגייס. הבעיות הן:

1. השירותים היו נעולים מבחוץ.
2. אין אור או חלון בשירותים האלה.
3. מכסה האסלה מפורק (על הרצפה), לא ניתן להדיח מים.
4. יתכן שחסרים בשירותים מרכיבים נוספים לפי התקן.
5. אין גישה לקומה השנייה (לשכת גיוס ביום ההסעה לבקו"ם, נקודת מפגש, משרדי התחנה). ההורים הנכים נאלצים להמתין ב"מכלאה" ליד פתח היציאה לאוטובוס. יש מעלית שלא מפעילים אותה.
6. איש המודיעין סירב לקשר את המתלונן עם המשרד.
7. יש מה לשפר בחניות הנכים.
8. חלק מהנמכות המדרכה לא תקניות (כולל תעלת ניקוז שמפריעה).
 
הממונה על הנגישות בעיריית חיפה סיירה במקום ואישרה את העובדות. בסוף פברואר 2007 היא הגיעה לסיכום הבא עם מנהל התחנה:
1. שירותי הנכים יהיו פתוחים באופן קבוע, למרות בעיית הוונדליזם. הליקויים מתוקנים.

2. המעלית איננה פועלת ולכן הורים נכים לא יוכלו להגיע לקומה השנייה. הדרך לטפל היא באמצעות צה"ל. (בתשובה שהגיעה אחר-כך בכתב נטען שלא מפעילים את המעלית מסיבות ביטחון).
3. סימון החניות ישופר.
 


באמצע 2015 מגיעה תלונה לפיה השביתו את רוב מסכי המידע האלקטרוניים והשאירו רק מסך אחד באולם הנוסעים. המסכים הספציפיים ל"מטרונית" המשיכו לפעול. לפי "פניות הציבור" של "אגד", הדבר נעשה לפי דרישת נציבות השוויון וארגון לקויי ראייה, והם מגייסים תקציב להחלפת המסכים למסכים תקניים עבור לקויי ראייה. טרם קיבלנו אישור מהנציבות לדרישה להשבית את המסכים. סביר יותר לדרוש להחליף אותם, אך לא לפגוע ברוב הנוסעים (ובמיוחד בלקויי השמיעה) שהמסכים חיוניים עבורם. ב"אגודה למען העיוור" הכחישו מעורבות בעניין.
 
 
ביולי 2015 הנושא הועלה ל"פייסבוק", בין השאר לדף של "הצינור". בתגובות אפשר לראות טענה שהמצב דומה גם בתחנות מרכזיות אחרות.
 
הנושא עלה לשידור בתוכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל ב- 29.7.2015. הבעיה הוצגה על ידי מתלוננת בשם שרית והביאו תגובה בכתב של "אגד" וראיון עם אחיה קמארה, נציב השוויון לאנשים עם מוגבלויות. מהשידור הזה יצאה קריאה להפעיל את המסכים מחדש ולהנגיש אותם בהמשך. בשידור של אותה תוכנית ב- 23.12.2015 מסתבר שגם המסכים בתחנה המרכזית בתל-אביב מושבתים כמה חודשים (לפחות בקומה של "אגד"). פריאל אטיאס מנכ"ל "נ.צ.ב.א." הגיב. יש הבטחה להפעיל את המסכים תוך מספר שבועות כחלק משדרוג… המסכים המרכזיים פועלים. הציגו תלונות דומות גם מתחנות מרכזיות אחרות, למשל בבאר שבע ובירושלים.
 

מידע כללי וקישורים
 
  • דף התחנה ב"ויקיפדיה".
  • אתר "אגד". הסירו ממנו דפי מידע על תחנות מרכזיות.
  • הנושא עלה בתוכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל בתאריך 29.7.2015 וב- 23.12.2015. אפשר להקשיב לשידור דרך אתר התוכנית.
 

מסך מושבת מרכזית חוף הכרמל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן