Skip to main content

נגישות באוטובוסי "אגד"

סטודנטית לקויית ראייה נסעה באוטובוס לאוניברסיטת חיפה בסוף 2008. הנהג הוריד אותה בתחנה לא נכונה והיא כמעט נדרסה כי הטעות התבררה לה רק אחרי שהאוטובוס המשיך; יש עוד תלונות 

 

להלן עיקרי תלונתה של הסטודנטית:

"בתאריך … עליתי בתחנת …על קו …. אחרי שקיבלתי את תשובתו של הנהג, חיפשתי לעצמי מקום ישיבה ולצערי נאלצתי לעומד כל הדרך משום שהמקום המיועד לנכים היה תפוס על ידי ילדי בתי ספר שעלו באזור, לכן ביליתי את כול הדרך בעמידה.
בהגעתו לאוניברסיטה יש לנהג שלוש תחנות ואני כיוון שרציתי להיות בטוחה שאני יורדת בתחנה הנכונה … ביקשתי מנהג האוטובוס שיאמר לי היכן לרדת והוא הסכים. ירדתי מהאוטובוס ואני מגלה שלצערי הנהג לא עצר לי בתחנת המענות כפי שביקשתי אלא, על הכביש [הבין-עירוני]… בהתחלה לא הצלחתי להבין היכן אני נמצאת ולפתע בעודי מחפשת כל גורם שיוכל לסייע לי לחצות כביש כיוון שכאמור נהג האוטובוס עצר לי באמצע הכביש, רכב פרטי חלף בכביש מהיר זה וכמעט שדרס אותי בשל רשלנותו של נהג האוטובוס.
מבוהלת ומפוחדת הגעתי לדירתי במענות וצלצלתי לחברת אגד כדי לברר מה ניתן לעשות…, נאמר לי שעליי לפנות בכתב וכך עשיתי. עד היום לא קיבלתי תשובה מחברת אגד וכנראה שהם מחכים שיקרה כאן אסון
."

פנינו לבכירים ב"אגד" ויש צעדי תיקון נמרצים. מנהל מחלקת פניות הציבור במחוז הצפון כתב לנו:

"לאחר שיחתי הטלפונית עם הגב' … לצורך ברור פרטי האירוע ולצורך הבהרת עמדתנו החד משמעית והבלתי מתפשרת בטיפול בפנייתה, אבקש להביא לידיעתך את עיקרי תשובתי …:

"נוכח פנייתך ולאור רגישותנו הרבה לציבור נוסעינו לקויי הראיה ובעלי ליקויים אחרים, נהג האוטובוס יוזמן לבירור בפני הממונה על המשמעת ב"אגד". במסגרת בירור זה תיבדקנה נסיבות האירוע והנושא יטופל בהתאם לתקנון המשמעת הנהוג ב"אגד", וכל זאת במטרה למנוע הישנות המקרה. בנוסף, בהמשך לשיחתנו הטלפונית ולאחר שהתברר כי זהו אינו מקרה חד פעמי העברתי את הטיפול בנדון לכל הגורמים הקשורים לביצוע קו …, קרי:מנהל התנועה שלנו, מנהל הסניף האחראי ומח' הבטיחות."

ממנכ"ל "אגד" במחוז הצפון קיבלנו גינוי חריף של האירוע, של התנהגות הנהג (יינקטו כלפיו צעדים משמעתיים) והבטחה להמשך מעקב וטיפול בהתנהגות נהגי "אגד" כלפי בעלי צרכים מיוחדים.

מנהל תחנה גדולה ומנהל מחלקת פניות הציבור הבטיחו להזמין את המתלוננת ופעילת נגישות של "נגישות ישראל" לסדנאות הדרכה של נהגים בנושא נוסעים עם צרכים מיוחדים. ניסיון העבר של המרצים מוכיח את הנחיצות של הדרכה כזאת.

אנחנו מודים ל"אגד" על התגובה המהירה. כמובן שנהיה בקשר עם המתלוננת ונוודא את קיום ההבטחות.

בעתיד הלא-רחוק יש כוונה לצייד את האוטובוסים במערכות כריזה אוטומטיות (מבוססות GPS) שיודיעו (ברמקול ובשילוט אלקטרוני) על שם / כתובת התחנה שהאוטובוס הגיע אליה. זה כרוך בחקיקה, חברות האוטובוסים לא יבצעו את זה בהתנדבות.



מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן