Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל קיימה ארוחת חושים לבית איזי שפירא לרגל סיום הכנס הבינ"ל בתחום הנכויות

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל, ארחה ביום חמישי ה-7 ביולי 2011 לארוחת חושים ונגישות מרתקת, את הנהלת בית איזי שפירא ואורחי המשלחת מחו"ל לרגל סיום כנס הבינ"ל בתחום הנכויות שאורגן ע"י בית איזי שפירא

 

הארוחה התקיימה במסגרת מיזמים רבים שהעמותה מקיימת לקידום המודעות לנגישות תחת הסלוגן : "עד שלא תחווה- לא תבין"

 

מטרת הארוחה הייתה שהמשתתפים יתנסו בסוגי המוגבלויות השונות וישמעו ממקור ראשון על צורכי הנגישות ודרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות בבואם להשתלב בחברה.

בנוסף, התקיים רב שיח בנושא הנגישות על מנת לחשוף בקרב המשתתפים מידע אודות עולם הנגישות..
 
בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים מוגבלויות שונות תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

 

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, אורן בליצבלאו (עיוור)  סיפר על דרכו להשתלב בחברה ומהם צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות.

 

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית- הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

 

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים שעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.
נעמי שמיר המנהלת האדמניסטרטיבית של העמותה (לקוית שמיעה)  סיפרה על הקשיים בהם היא נתקלת ביום יום, עמדה על החשיבות בטונציה במהלך הדיבור ועוד..

 

עוד חוו המשתתפים הכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות קוגנטיבית וערכו הכרות מרתקת עם שפת הסימנים שבוצעה ע"י סמי סירואה מ"קול הסימנים".

 

   

משתתפי הארוחה בתמונה קבוצתית

        משתתפי הארוחה בתמונה קבוצתית

 

עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות  לבית איזי שפירא על היוזמה, לאולם האירועים "מול הפארק" ברעננה על הארגון וקבלת הפנים המזמינה, למני שסייע בתרגום לאנגלית,לסמי סירואה מ"קול הסימנים" ולצוות העמותה על הארגון והביצוע.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן