Skip to main content

מרפאת הרמן בקרית מוצקין

לפני כמה שנים הוסיפו שירותי נכים ושיפועים, אך הבעיה העיקרית לא נפתרה – לא הייתה גישה לחדרי הרופאים והאחיות בקומה השנייה. יש גם בעיה עם חניות הנכים והגישה מהן למרפאה.

המתנדב שלנו סקר את המרפאה וכתב (לפני בניית המעלית), בין השאר:

"הבעיה העיקרית שלא נפתרה היא אי קיום מעלית הנדרשת לעליה לקומה השניה בה חדר האחיות ובה הן נותנות טיפולים וכן חדרי הרופאים. העליה לקומה זו היא בגרם מדרגות שכמובן נכה בכ"ג, נכה המתקשה בעליה לא יכול לעלות וכן האוכלוסיה הקשישה מתקשה לעלות לשם. הפתרון העכשווי הוא שמבקשים שרופא או אחות ירדו, דבר הלוקח זמן ולפעמים במקרה למשל של מעט אחיות לא תמיד מתבצע. ההבטחה למעלית קיימת כבר שנים רבות… אך עד כה לא בוצעה…".

כיסא גלגלים ומדרגות במרפאת הרמן של הכללית

"יש 2 חניות נכים (כל אחת לרכב פרטי) ושיפוע ברוחב פחות ממטר שעולה ממגרש החניה למדרכה. השיפוע שבור בצידו ורצוי שיתוקן או יוחלף בהנמכת מדרכה תקנית."

שיפוע צר ושבור במרפאת הרמן

"מהמדרכה בתוך מתחם הקופ"ח יש מעלה משופע טוב עם מעקים משני צידיו עד דלת הכניסה ודלת הכניסה רחבה ומתאימה לכ"ג. לאחר שנים רבות בהם היו רק שירותים צרים מאד שבקושי ניתן היה להדחק לתוכם (גם אדם לא נכה התקשה בכך), הוכן מערך שירותים חדשים ובו גם שירותי נכים נפרדים מסודרים…

רצוי לבקש מקופ"ח הכללית שתציג תכנית עם לוח זמנים לתיקון השיפוע ממגרש החניה למדרכה (אולי גם מקום חניה לואן נכים?) ובנית מעלית".

מתמונת החנייה שהמתנדב צירף ברור שהחניות לא תקניות. כאשר הן תפוסות, לפחות באחת המכוניות יהיה קושי לפתוח דלת. על חניית ואנים אין מה לדבר…

במאי 2009 המתנדב עדכן אותנו בתקלות נוספות:

"מאחז היד המתקפל בשירותי הנכים … מנותק מהקיר (הבורג יצא מהמקום) ואי לכך ניסיון להישען עליו… מסוכן לנכה …".

הבעיה במאחז היד היא בטיחותית, כי נובעת ממנה סכנת נפילה.

ביוני 2009 מגיע אלינו דיווח על החמרה ביחס ללקוחות עם מגבלות ניידות. המתלונן נשאל לא פעם "אולי בכל זאת אתה יכול לעלות?" ולא קיבל שירות ראוי במפלס הכניסה (בין השאר בגלל שאין חדר טיפולים מתאים). במקרים כאלה הלקוח נדחף להימנע מבדיקות וטיפולים או להתייצב בחדר מיון ללא צורך.

באוקטובר 2009 המתלונן מפרסם כאן טור אישי ועולה ממנו תמונה חמורה ביותר של סירוב הרופאים / אחיות לרדת אליו (ואל לקוחות אחרים שלא מסוגלים לעלות במדרגות). נגרמו למתלונן גם "טרטורים" אחרים שמנעו ממנו את האיבחון והטיפול במחלה קשה ו/או סיכנו אותו בנסיעות מיותרות. המתלונן פנה למבקר המדינה.

בסוף 2009 התקיימה פגישה בין נציגי "נגישות ישראל" (ופעילים מקומיים) לבין ראש העיר. נושא המרפאה נדון שם והובטח לדאוג להנגשתה.

בינואר 2010 מתפרסם ב"הד הקריות" שמקימים מעלית במרפאה. ההערכה שם היא שהשלמת הפרויקט מתוכננת לאמצע 2010.

מתקן גבוה לפתקי תור במרפאת הרמן

ביוני 2010 המתלונן מעדכן אותנו שיש כבר פיר למעלית, אך השלמת התהליך מתעכבת כבר כמה חודשים ולא רואים פעילות בנייה במקום. יש עדיין בעיה עם החניה כמתואר לעיל ועם המתקן לפתקי מספרים. פנינו שוב ל"כללית" ונעדכן כאן בתשובות. בדצמבר 2010 נמסר לנו שהמעלית פועלת לשביעות רצון המתלונן (אבנר בטיסט, מתנדב של "נגישות ישראל"). במכתב לנציבות השוויון, לחברי כנסת ולארגוני נכים הוא כותב, בין השאר:

"מעלית עם רוחב של כ- 80 ס"מ ורוחב ואורך מספיק לכניסת כסא ממונע גדול (גודלה הפנימי כמטר על מטר וארבעים) מצוידת בכפתורי קומות במרכזה ובגובה המתאים (חשוב לאדם בכסא גלגלים שיכול להכנס באופן מלא ואז להגיע בקלות לכפתורים וללחוץ עליהם) וכמו כן מראות המאפשרות ליושב בכסא הגלגלים לנסוע אחורה בעת היציאה תוך כיוון הכ"ג."


ב"תגובות" ובמקומות אחרים עלה הרעיון ה"טבעי" להחליף מרפאה. אם נבחן את הרעיון ברמה העקרונית, נבין שכל מי שלא מסוגל לעלות במדרגות יידחף למרפאות אזוריות מרוחקות ממקום מגוריו. למי שלא נוהג ברכב זו הכבדה קשה וסביר להניח שהטיפול במרפאה אזורית יהיה פחות אישי. יש גם קשיי חניה לנכים ליד המרפאות הנגישות (התקן שקובע את מספר חניות הנכים לא צפה תהליך של ריכוז הנכים במרפאות מעטות). אגב, החלפת מרפאה לא תפתור את הבעיה של נכים "זמניים" (למשל עם שבר ברגל) שירצו להישאר במרפאה השכונתית.


אנחנו בקשר עם העירייה ו"הכללית" לפתרון הבעיות.

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן