Skip to main content

המרפאה המקצועית "לין" בחיפה

מדובר במרפאה המקצועית המרכזית של קופת חולים בחיפה, כולל חדר מיון. החל מסוף 2008 מתבצע באזור שיפוץ מקיף ("רכבת קלה" ותשתיות) והגישה לנכים נעשתה בעייתית ביותר

 

בתלונה מפברואר 2009 נאמר, בין השאר:

"…נאלצנו לבקר במרכז הרפואי לין, בלוויית בעלי המרותק לכסא גלגלים ממונע. באופן מפתיע, אין כעת גישה לכניסה למרפאה עבור נכים בכסאות גלגלים, כפי שגם אין מקום לחנות רכב בו מותקנת מעלית להעלאת הכס"ג. נאלצנו לחנות בניצב למדרכה, תוך כדי חסימת נתיב תחבורה ולהוריד את המעלית ישירות למדרכה המאולתרת. גם כך, עקב חוסר אחידות בין שפת המדרכה לבין החצץ המהווה את המדרכה, המעלית לא ירדה עד הסוף, לכן נאלצנו, הנהג, אני ועוד שני עוברים ושבים להרים את כסא הגלגלים (השוקל כ-100 ק"ג) יחד עם הנכה ולהעבירו אל החצץ, ומשם נסענו לכיוון הכניסה למרפאה".

דווח לנו גם על נפילת עובדת בכניסה ל"לין" כתוצאה מהפיכת המדרכה למסלול מכשולים.

פנינו לממונה על הנגישות בעיריית חיפה. היא לא מכחישה את המצב העובדתי, אך גם לא רואה פתרון למצב, שיימשך לפחות עד סוף מרץ 2009. כאשר ייגמר השיפוץ, יש כוונה לסמן 2 מקומות חנייה לנכים ברחוב המגינים (בנוסף לחניית אמבולנס ותחנת מוניות).

הכניסה לחדר המיון מופרדת לחלוטין מהכניסה למרפאות. ליד חדר המיון יש 2 חניות נכים (לא תקניות). נאמר לנו שאין חיבור פתוח לציבור בין חדר המיון למרפאה, אח"כ מישהו סיפר שיש מעבר מפותל. אנחנו מבקשים לפתוח חיבור כזה, אם אפשר, לפחות לתקופת השיפוץ ברחוב המגינים.

אנחנו מצפים שייעשה מאמץ לאפשר גישה בטוחה ומכובדת ללקוחות עם מוגבלויות במקום כה חיוני כמו מרפאה מקצועית מרכזית גם כאשר מתבצעים שיפוצים. לחילופין צריך לשקול אתרים נגישים חלופיים בתקופת השיפוץ, כלומר לסגור את המרפאה. בפועל נדמה שהעבודות "נמרחות", אפשר היה לסיים אותן מהר יותר לפחות בסביבת המרפאה.

 

להלן תמונה של חניות נכים זמניות מפברואר 2009. החניות לא תקניות ובודאי לא מתאימות ל"רכב גבוה".

מרפאת לין חניה לא תקנית ליד המיון

באחת התלונות דובר גם על בעיות נגישות בתוך המרפאה, בלי קשר לשיפוץ:

"…במודיעין שלחו אותנו לקומה 1 למשרדי מחלקת הרנטגן, ונאלצנו להמתין 12 דקות על-מנת שנוכל להיכנס למעלית. שם נאמר לנו כי עלינו לרדת לקומה 1- ושוב המתנו זמן ממושך למעלית. במחלקת רנטגן הטכנאי היה אדיב ועזר בהעברת החולה למיטת צילומים, וזאת בהעדר סניטר או כוח עזר אחר".

בעקבות פנייתנו להנהלת המרפאה ולגורמים נוספים התקיימה שיחה עם מנהל המרפאה ב- 24.2.2009. לא ניתן, לדבריו, לפתוח את המעבר מה"רפואה הדחופה" למבנה המרכזי, כי המעבר חוצה אולם טיפולים ויש פגיעה בפרטיות. הנהלת המרפאה בקשר עם ראש העיר ומהנדס העיר ואפילו עם חברת "יפה נוף" במאמץ להתגבר על העיכובים בשיפוץ הרחוב. בסוף התהליך יהיו חניות נכים. בנושא הקשיים בתוך המרפאה, המנהל אומר שמתבצעים שם שיפוצים מקיפים שבסופם המרפאה תהיה נגישה יותר, כולל החלקים שהוזכרו בתלונה.

למרות ההסברים לעיל, צריך להבטיח נגישות סבירה גם במהלך שיפוץ.

עם גמר השיפוץ במהלך 2009 נמסר לנו שסומנו 2 חניות נכים ברחוב ליד הכניסה הראשית (בנוסף לשתי החניות ליד ה"רפואה הדחופה"). זה לא עונה על הצרכים במרפאה גדולה כזאת.

בפברואר 2020 מגיעה תלונה על שירותים שנמצאים בחצאי קומות (ללא מעלית) בחלק מהמחלקות. זו בעיה עבור מתקשים בהליכה (שלא משתמשים בכיסא גלגלים) שצריכים ללכת במסלולים ארוכים במבנה הגדול כדי לחפש שירותים נגישים. כתבנו לפניות הציבור ואנחנו ממתינים לתשובה.


הערות ומידע כללי

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן