Skip to main content

בית חולים אלישע בחיפה

"אלישע" הוא בית חולים פרטי שנותן שירותים גם בהסדר עם קופות החולים ומקיים שיתוף פעולה עם בתי חולים ציבוריים. הגיעה תלונה חריפה על היעדר חניה לנכים וקשיי נגישות במבנה שברחוב יאיר כץ. המתלונן כותב ביולי 2009:

"…חיכיתי חצי שעה לחנייה כפולה שתתפנה לי. בגלל זה הגעתי לפרופ. ואיחרתי ושוב חיכיתי…

הדלת שמובילה מהחניון העילי לאולם  התת-קרקעי לרופאים כבדה (לא הזזה עם עין), נפתחת כלפי חוץ (ואני ללא מטפל מנסה להיות עצמאי). מגיעים למטה – אין פקידה משעה 16:00 וכל הפציינטים מתחילים לחפש את הרופאים בכל המבוכים של האולם. אני מגיע מזיע סוף סוף לפרופ. ואז מסתבר שאני צריך לעבור … "דרך ייסורים" כדי להיכנס לחדרו.".

המצב הזה דוחף את המתלונן להעסיק מלווה בניגוד לרצונו.

יש גם תלונה של נכת צה"ל שנזקקת לטיפולים תקופתיים בבית החולים הזה. היא קובלת בעיקר על בעיות החניה לנכים שם. כשפנתה להנהלת בית החולים הציעו לה להיעזר במלווה… היא כתבה לח"כ רחל אדטו, לח"כ חיים אורון ולח"כ איתן כבל, שהוציאו מכתבים להנהלת בית החולים ולמשרד הבריאות. המתלוננת פנתה גם לח"כ דב חנין שהכין שאילתא לשר הבריאות. תשובת סגן השר במשרד הבריאות (מנובמבר 2009) צורפה והושמטה (כי פורמט הקובץ לא תואם את תקנות הנגישות החדשות שנכנסו לתוקף מחייב ב- 2016). באותו חודש קיבל ח"כ אורון את התשובה הבאה ממנכ"ל משרד הבריאות (שפנה למנכ"ל בית החולים):

בית חולים אלישע תשובת משרד הבריאות

המתלוננת המשיכה לפעול מול חברי כנסת ומשרד הבריאות לשיפור הנגישות בבית החולים וזכתה לתואר "מטרידה" במכתב רשמי מטעם מנהל בית החולים…

ביוני 2010 הגיעה תלונה על חוסר נגישות במרפאת "עיניים" הצמודה לבית החולים. הרופא רצה לבדוק את הלקוחה בחוץ, אך היא סירבה. בכל מקרה, כאשר יש צורך בציוד בדיקה / טיפול לא נייד, הפתרון של בדיקה מחוץ למרפאה איננו אפשרי. מסתבר שהמרפאה הזאת איננה באחריות בית החולים (לדברי מנהל בית החולים) ולכן אנחנו פונים ישירות למרפאה.


מידע כללי וקישורים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן