Skip to main content

יחס לבעלי תג נכה בבית החולים בנהריה

בינואר 2010 הגיעה התלונה הבאה:

"אישתי חולה ונכה 100% …. הסעתי את אישתי, ברכב להסעת נכים, לחדר המיון בביה"ח נהריה. היות ואישתי אושפזה הייתי נאלץ לחזור ברכב לבדי. להפתעתי ביציאה מביה"ח נדרשתי לשלם דמי חניה מהסיבה שהנכה לא ברכב. ניסיונות להסביר המצב תוך הצגת תו חניית נכה של אשתי נתקלו באיום להחרים את תו החניה ולשולחו למשרד התחבורה.".

כתבנו לבית החולים וקיבלנו את התשובה הבאה:

גם אם יש כיסוי חוקי לתשובה כזאת, היא ממחישה מידה של אטימות והרבה חוסר גמישות. הם מצפים שאדם שמביא את אשתו הנכה למיון ידאג קודם כול לרכב במקום ללוות אותה בסיטואציה הלחוצה הזאת.

פנינו לח"כ מסוים וזו התשובה (באמצעות העוזרת הפרלמנטרית):

"לא ניתן לבוא לביה"ח בטענות כאשר הם פועלים ע"פ חוק. התופעה שבה בני משפחותיהם של אנשים עם מוגבלויות אשר עושים שימוש ברכבם ובתו החנייה ותופסים מקומות חנייה לנכים באופן שגרתי הינה תופעה שיש למגר. על כן, לעיתים משלמים את המחיר  גם "הצדיקים" כמו אותו פונה אשר נאלץ לאשפז את אשתו בביה"ח".

גם התשובה הזאת מקוממת ומהווה כניעה למצב במקום ניסיון להתמודד איתו.

 

בקיץ 2011 דווח לנו שמי שמגיע בלילה עם תג נכה, כדאי שייצא עם הרכב אחרי שעה מסוימת כדי להיות פטור מתשלום. לדעתנו הפטור צריך להיות כל היום ולכל סוגי תג נכה. ההתנהלות הזאת סותרת את ההנחיה מ- 1988 (ראו למטה) ואת חוק החניה לנכים.

 

ביוני 2013 התברר לנו (מכלי ראשון) שלפחות עם תג "כיסא גלגלים" אפשר להיכנס בכל שעה לבית החולים ולצאת ללא תשלום. אין מספיק חניות נכים בשטח בית החולים ובעלי תג נאלצים "להסתדר". עדיין המצב המתואר טוב יותר מרוב בתי החולים המוכרים לנו.

אנחנו ממשיכים לפעול לשיפור סידורי החניה לנכים במרכזים רפואיים בכלל ובנהריה בפרט.

  


 

קישורים ומידע כללי

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן