Skip to main content

מרפאת "מכבי" באבן יהודה

המרפאה היחידה של "מכבי" באבן יהודה מוגדרת באתר כך: "גישה לבעלי מוגבלויות: מלאה". בפועל יש רופאים שמקבלים קהל בקומה שנייה ללא מעלית.

 

 

התלונה הגיעה בינואר 2012 ואחת התשובות שהמתלוננת קיבלה היא: "אדם בכסא גלגלים שיגיע לסניף יקבל את כל השירות בקומת הקרקע". ברור שזה לא מעשי בחלק מהמקרים, כי הרופא צריך מיטת טיפולים מתאימה ואיבזור שמצויים רק בחדר שלו. יש גם אנשים שהולכים על רגליהם אך לא מסוגלים לטפס במדרגות.

 

לצערנו יש עדיין לא מעט מרפאות לא נגישות ומשתדלים לקדם את תקנות חוק השוויון שיחייבו הנגשה של המרפאות. בלי קשר לחוק, הכרזה על מקום כ"נגיש" כאשר בפועל יש קבלת קהל במפלסים לא נגישים היא הטעיית הציבור. תיקון המידע באינטרנט ובפרסומים אחרים איננו מבצע יקר ומן הראוי שיקפידו על כך.

 

המתלוננת ואנחנו פנינו בפקס ל"פניות הציבור" של "מכבי שירותי בריאות" ולהלן התשובה (מ- 6.2.2012, הגיעה בתחילת מרץ 2012):

מרפאת מכבי אבן יהודה

 

המשפט האחרון בתשובה מעודד, אם ימומש בלוח זמנים סביר. חשוב לוודא שהמרפאה החדשה לא תהיה באזור תעשיה מרוחק מבתיהם של הלקוחות. מצד שני, לא מקובלת עלינו הקלות שבה מכוונים לקוחות עם מוגבלויות למרפאות מחוץ לישוב. אף אחד לא מפצה אותם על הצורך בנסיעה ועל ההשלכות של מבחר רופאים מצומצם יותר. ברור גם שזה נוגד עקרון בסיסי של חוק השוויון, לפיו אדם עם מוגבלות יוכל לקבל שירות כמו כולם.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן