Skip to main content

חדשות

שיתוף פעולה בין עמותת נגישות ישראל ועמותת שלומית יצא לדרך

קטגוריה: חדשות העמותה

לקראת יום המודעות ה-3 לנגישות, שיתקיים השנה בסימן חניות נכים, ב-30/10/2011. החלה העמותה ביצירת שיתופי פעולה עם ארגונים שונים.

בשבועיים האחרונים התקיימו 2 פעילויות למתנדבי השירות הלאומי של עמותת שלומית שמתחילים את שירותם בשנה הקרובה.
ב-11/8/11 גיא משה, מדריך של העמותה המתנייד על כסא גלגלים, העביר הרצאה למתנדבי עמותת שלומית במסגרת קורס מד"א. בהרצאה- א'ב' בנגישות הוצגו סוגי המוגבלויות השונים, מהי נגישות ואיך נוכל לסייע לאנשים עם מוגבלות.

ב-16/8/11 התקיימה פעילות למתנדבים המיועדים לעבוד במסגרת החינוך המיוחד. הפעילות נערכה בפנימיית שפיה, בעזרתם הנדיבה של מתנדבי נגישות ישראל בצפון- תודה!
לאחר הרצאת המבוא, הכירו המשתתפים את המוגבלויות השונות על ידי התנסות ומפגש עם אנשים הלוקים באותה מוגבלות. הפעם ההתנסויות היו בשיטה מעט שונה- במקום להתחלק לקבוצות ולעבור בין תחנות, בכל התנסות הוזמנו מס' מתנדבים לעמוד מול הקהל ולהתנסות.
כדי לחוות עיוורון כיסו המשתתפים את עיניהם ובחרו ממתק מתוך שקית, הם ניסו לזהות איזה ממתק זה, לפני ואחרי שטעמו ממנו. היה משעשע איך מסטיק של מנטוס בטעם אבטיח הפך לאורביט לימון, וחטיף התפוצ'יפס החדש בטעם שמנת ובצל הפך לדוריטוס (מה אייל שני היה אומר על זה…).
בנושא מוגבלות בניידות סיפרה ד"ר רויטל סבירסקי על חייה בכסא גלגלים, והצליחה בקושי לשכנע את הקהל שלמרות הכל היא גם מנקה את הבית, ובצורה מעולה! וכמובן עושה ספורט, משיטה יאכטות, רוקדת ומה לא… מי שרצה התנסה בהבאת כוס מים לרויטל כאשר הוא יושב על כסא גלגלים או נעזר בקביים כדי ללכת- מזל שרויטל לא היתה כ"כ צמאה כי לא הגיעו הרבה מים בכוסות האלה.
סמדר הרוש סיפרה על נושא לקויות השמיעה, ושיתפה לגבי חייה עם הבושה של ההורים לגבי המוגבלות שלה. המתנדבים התנסו במשחק "טלפון שבור" כשלאוזניהם אוזניות המקשות על השמיעה, כאשר כבה את האור והם גם לא יכלו לקרוא שפתיים הביטוי "נגישות ישראל" הפך למשהו אחר לגמרי…
מרגשת ביותר היתה לי ששון, אשר סיפרה למתנדבים על חייה עם לקות קוגנטיבית. לי התנדבה בעמותת שלומית בחינוך המיוחד ושיתפה את הקהל בחוויותיה. לי סיפרה שהתחברה לילדים כי הבינה אותם בתור מישהי שהיתה באותו מקום וכך עזרה להם לפתור תסכולים.

בסיכומו של דבר הפעילות היתה מוצלחת ומהנה.
מאחלים הצלחה רבה למתנדבי השירות הלאומי ונתראה ב-30 באוק'- יום המודעות.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן