Skip to main content

חדשות

ארוחת חושים ונגישות להנהלת "בית איזי שפירא"

קטגוריה: חדשות העמותה

העמותה קיימה ב – 28/8/2011 ארוחת חושים ונגישות בה לקחו חלק חברי הנהלת "בית איזי שפירא" בראשות המנכ"לית הגב ג'יין יודס.

 

מטרת הארוחה הייתה שהמשתתפים יתנסו בסוגי המוגבלויות השונות, ישמעו ממקור ראשון על צורכי הנגישות, דרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות להשתלב בחברה, ולקיים רב שיח בנושא הנגישות על מנת לחשוף  בקרב המשתתפים מידע אודות עולם הנגישות,השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה ועוד…

בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים מוגבלויות שונות תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

כניסתם לאולם ואכילת המנה ראשונה התקיימו  כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, אורן בליצבלאו, חבר בועד המנהל של העמותה (עיוור)  דיבר על צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות בראיה וריתק את המשתתפים  על דרכו שלו בבואו להשתלב בחברה וביצוע תפקודי היום השונים עם העיורון.

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית- הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה. יובל וגנר יו"ר העמותה דבר במנה זו על מוגבלות פיזית וצורכי הנגישות למגבלה זו.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים שעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.

 

 

מתנסים במוגבלות בשמיעה

נעמי שמיר מנגישות ישראל (לקויית שמיעה), סיפרה  על הקשיים בהם היא נתקלת ביום יום, הצרכים להם היא נזקקת ועמדה על החשיבות הקיימת לנגישות השירות  נעמי אף הדגישה חשיבות הטונציה בדיבור, החידושים בתחום מכשירי השמיעה ועוד.

 

המשתתפים נחשפו גם לעולמם של אנשים עם מוגבלות קוגנטיבית:

 

לי בחורה צעירה בת 24 מתגוררת בדיור מוגן ביעלים בקרית חיים. בעזרתה של לי  הסועדים נחשפו לעולמם של אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית. הסועדים ניהלו שיחה מרתקת עם לי שהפעילה את ההדגמה/המחשה על המוגבלות ממנה היא סובלת. לי רגשה את המשתתפים כששיתפה אותם במסע חייה, בהצלחותיה וכישלונותיה בהתמודדות היומיומית איתה היא צריכה להתמודד.

אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית פגועים בכישורי החשיבה שלהם ומגלים יכולת מוגבלת של חשיבה, הם זקוקים ליותר זמן וליותר תיווך ועזרה על מנת להצליח לבצע אופרציות נכונות של חשיבה.
לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית יש, על פי רוב, מודעות דלה להיבטי הסיטואציה, לעוצמות ולחולשות שלהם ו/ או לקיומה של בעיה.
מובן שלמגבלות חשיבה אלו יש השלכות רבות על חיי היום-יום, על יכולת הלמידה וההשתתפות בעיסוקים, במטלות ותפקידים כמצופה מגילם.

המשתתפים קיימו דיון פתוח וחשוב בנושא ואחרים..

 

עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות להנהלת " בית איזי שפירא"    על היוזמה, הארגון ושיתוף הפעולה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן