Skip to main content

מתנ"ס "חוויות צפון" רחובות

המתנ"ס הזה הוקם בסביבות 2003, כלומר כאשר חוקי נגישות היו בתוקף. למרות זאת לא הייתה בו מעלית ולכן פעילויות רבות נחסמו עבור ילדים נכים (למשל כיתת מחשבים). נושא המעלית נפתר בזכות תרומת "אפריקה ישראל":

http://www.matnasim.org.il/Index.asp?ArticleID=496&CategoryID=288&Page=1

בעייה חמורה אחרת שעליה התקבלה תלונה מפורשת היא חניית נכים. בשלב מסוים הציבו תמרורי חניה לנכים במגרש כורכר שכסאות גלגלים לא יכולים לנוע בו.

(מעניין איך התכוונו שנכים יסתדרו ב"חיק הטבע" הזה במיוחד אחרי גשם).

בעקבות התערבותנו סימנו חניה ברחוב סמוך (ראו בתמונה להלן), אך זה לא מספק כי המעבר בין החניה למתנ"ס קשה ומסוכן עבור אנשים עם מוגבלויות. יש גם טענות ביחס לשביל הגישה ה"נגיש" מהחניה לתוך המבנה. מנהל המתנ"ס כתב יותר מפעם אחת ליו"ר ועדת התחבורה העירונית בבקשה לסמן מקומות חניה לנכים במקום המתאים ביותר ביחס לכניסה נגישה. העניין מתעכב, לכאורה, עקב תוכניות פיתוח של המתנ"ס שאמורות להתבצע בסוף 2006 (או תחילת 2007). הבעיה היא שנכים (או הורים נכים שמלווים את ילדיהם) לא צריכים לחכות חודשים ארוכים עד שתבוצע פעולה פשוטה של אישור תמרור בוועדה והצבתו בהתאם.

מידע כללי וקישורים:

לפי אתר ה"מתנכים" (מתנ"סים עם פעילויות לנכים), הנגישות במקום מושלמת ויש מגוון פעילויות:

http://www.matnachim.co.il/Show_IndexMatnasim_Item.asp?MatnasID=133

בין השאר הופעלה שם (ב- 2004) כיתת מחשבים לאנשים עם מוגבלויות במסגרת פרויקט "בית החלונות" (מיזם משותף של "מיקרוסופט", חברת המתנ"סים ו"נגישות ישראל").

אתר המתנ"ס:

http://www.matnasim.org.il/Matnasphone/itemmatnas.asp?id=187

תמונת הכניסה והשיפוע:

http://prdupl02.ynet.co.il/ForumFiles/12791704.JPG

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן