Skip to main content

בית המכס בחיפה

למקום הזה צריכים להגיע כל הנכים שמקבלים הלוואה עומדת לרכישת רכב, כלומר בכל החלפת רכב. יש בעיות קשות שטופלו לפני כמה שנים, אך המקום רחוק מלהיות נגיש.

1. חניות הנכים צרות ולא מספיקות בשעות השיא.

2. יש מגרש חניה (בתשלום) במרחק הליכה של כמה עשרות מטרים.

3. השיפועים למנהרה שמתחת לפסי הרכבת מסוכנים ביותר עבור כיסאות גלגלים. יש סכנה מיוחדת לכיסאות גלגלים בפתחי הניקוז בתחתית השיפועים.

4. המעקה בשיפוע לכניסה למבנה נמוך מדי.

5. יש חניה מצויינת מהצד השני של המסילה, אך המקום נועד לבעלי אישור כניסה לנמל בלבד (כולל מנהלים במכס).

לעומת זאת, הפקידים אדיבים וסבלנים למרות הלחץ ותקלות התקשורת עם משרד הרישוי. יש רק בעיה אחת בגישה שלהם לעניין: הם ממליצים לפונים בטלפון לשלוח בן-משפחה / חבר לביצוע המשימה. לדעתנו צריכה להיות נגישות מלאה למקומות כאלה כך שאדם עם מוגבלות שיכול לנוע במקום נגיש יוכל לטפל בענייניו בעצמו. לחילופין, אפשר למסד את השימוש באמצעי תקשורת ותשלום מרחוק (דואר רשום, פקס, דוא"ל, טלפון, כרטיס אשראי). אם שולחים דרכונים בדואר, אפשר להסדיר גם החזרת "הלוואה עומדת" לרכב של נכה בדרך הזאת.

במאי 2007 הגיעה הבטחה מהעירייה להסדיר את החניה לנכים ולדאוג (מול הנהלת המכס) לתיקון השירותים. השירותים תוקנו, החניה עדיין לא תקנית.

ביולי 2008 המקום צולם בהמלצתנו לחדשות המקומיות של "הוט" והערוץ הראשון. בשידור בשני הערוצים בחרו להמחיש את הקושי הפיזי לעלות את השיפועים הארוכים לעומת החניה הקרובה (שלאזרחים נכים אין גישה אליה). יחד עם בית המשפט, המקום שימש להמחשת הצורך בחתימה על תקנות פרק הנגישות בחוק השוויון.


מידע נוסף וקישורים

  • דו"ח מבקר עיריית חיפה לשנת 2009 בנושא נגישות.
  •  

    מאמרים נוספים בנושא

    הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
    תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן