Skip to main content

הנגשה פרטנית בבית ספר מיוחד בגבעת חיים איחוד

בית הספר המיוחד "שפרירים" בגבעת חיים איחוד איננו נגיש לתלמידה עם מוגבלות שלומדת בו כבר 4 שנים. בסוף 2013 התלמידה מאי יוצאת למאבק מתוקשר

 

בנובמבר 2013 הגיעה אלינו תלונתה של מיקי, אמא של מאי, על היעדר הנגישות עבור מאי, המשתמשת בכיסא גלגלים או בקלנועית. התכתבנו במרץ עם המפקחות ועם המנהלת והצטיירה תמונה לא ברורה ביחס לנכונות להנגיש את בית הספר עבור מאי. מאי נפלה כמה פעמים בניסיונות לצלוח את המעברים הלא-נגישים ובדצמבר 2013 היא החליטה להישאר בבית. היא פרסמה ב"פייסבוק" את ההחלטה והגיעה אפילו לחדשות "ערוץ 2".

 

בכתבה חסרים כמה פרטים מהותיים שהתבררו בהתכתבויות שלנו עם הגורמים השונים:

 

*. בית הספר הוא אוסף של מבנים קטנים בחורשה. המעברים בין המבנים חשופים לגשם.

 

*. ב- 2011 בוצעה הנגשה זמנית שלא החזיקה מעמד.

 

*. יש כוונה לסגור את בית הספר או להעביר אותו למקום אחר. טרם נמצא מקום כזה (או שטרם הכריזו על כך). ב- 2012 מתרחש בו משבר קשה עקב שינוי סטאטוס והחלפת צוות.

 

*. באופן כללי קיימת חובת הנגשה פרטנית של בית ספר על הרשות המקומית במימון משרד החינוך. לכאורה יש  מחדל חמור בעובדה שארבע שנים לא הספיקו כדי להתניע את התהליך.

 

*. הוצע למאי להיעזר בצוות בית הספר לתנועה בין המבנים. מאי רוצה (בצדק!) לנוע באופן עצמאי ובטוח ולא להיות תלויה בסיוע כזה.

 

צריך לציין שמנהלת בית הספר והמפקחות ענו מיד לפניותנו. הבעיה היא שהן לא יכלו להתניע הנגשה סבירה בעיצומו של החורף והמאמץ העיקרי שלהן היה לגרום למאי להמשיך ללמוד תוך קבלת סיוע מהצוות.

 

אנחנו ממשיכים לעקוב ולפעול לפתרון מהיר של הבעיה.

 

ב- 19.11.2014 נושא ההנגשה הפרטנית עלה בתוכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל. מסתבר שיש כ- 70 תלמידים שהטיפול בהנגשה עבורם נתקע כי אין יועץ נגישות מוסמך במשרד החינוך. בתוכנית הופיע נציב השוויון, מר אחיה קמארה, והציג את המצב החוקי ואת פעילות הנציבות בנושא.

 

 


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן