Skip to main content

קניון רמת אביב

בקניון רמת אביב יש חניות נכים, אך סידורי התשלום בחניון לא מתאימים לבעלי תג נכה שמגיעים ללא ליווי. באופן ספציפי:

 

  • נכון ל- 2007, מי שמגיע בפעם הראשונה לחניון המקורה לא תמיד רואה בזמן את השלטים שמסבירים שהתשלום באמצעות מכונות בלבד. משאירים את הכרטיס ברכב, אח"כ מגלים שצריך לחזור לרכב כדי לקחת את הכרטיס, פורטים כסף ומתעסקים עם המכונה. התהליך לא נעים לכל אחד, ולמוגבלי ניידות במיוחד.
  • נכון ל- 2007, הגבלת הזמן בין התשלום ליציאה עלולה לא להספיק למוגבלי ניידות, שלוקח להם זמן לנוע עד הרכב ולהתארגן בו. מאוחר יותר הונהג פטור מתשלום עבור 3 שעות חניה, ראו בהמשך.
  • מכונות התשלום לא נגישות ליושב בכיסא גלגלים, כפי שניתן לראות בתמונה.

תשלום חניה קניון רמת אביב

  • נכון ל- 2007, הגישה מחלון הרכב לחריץ שלתוכו מכניסים את הכרטיס (ואולי גם לחריץ שליפת הכרטיס בכניסה) לא נוחה עד לא אפשרית לנהג עם מוגבלות שנוסע בואן גדול ויש לו פגיעה ביד שמאל.
  • חלק מחניות הנכים בחניון המקורה רחוקות מאד מהמעליות.
  • לפחות חלק מחניות הנכים צרות מדי (כ- 2.30 מ') והתמרור לא תקני, כפי שניתן לראות בתמונה מ- 2007 (החניות במצב זהה בינואר 2020). יש חניות צרות במגרש אחר ב- 2015.

חניות נכים צרות קניון רמת אביב

  • יתכן שרצוי להעביר את כל חניות הנכים לחניה בחוץ (ליד כניסה נגישה). זה יחסוך את ההתעסקות עם מכונות התשלום. ב- 2007 יש כמה חניות נכים חופשיות מתשלום במפרץ ברחוב איינשטיין, לא מספיק בשעות הפעילות.
  • ב- 2.10.2007 נמצאו שירותי נכים נעולים מבחוץ. לפי הסימנים, זה לא היה אירוע חד-פעמי. ב- 2015 השירותים סבירים.

אנחנו בקשר עם הנהלת קניון רמת אביב בנושא. בתשובה מיולי 2005 נטען שהחניון נבנה לפי כל התקנים והתקנות. גם התמרורים מאושרים ע"י כל הגורמים האחראים לנושא. הם לא התייחסו ישירות לטענות המובאות לעיל. לכן אנחנו פועלים לחקיקה שתאפשר תשלום או מימוש פטור מתשלום ביציאה מבלי לצאת מהרכב או להתעסק עם המכונות.

 

בינואר 2012 יש פרסום על תביעה ייצוגית נגד "מליסרון" (הבעלים של הקניון במועד התביעה) בנושא התשלום עבור החניה לנכים. התביעה נדחתה כי יש חניות נכים ללא תשלום בחוץ. הן לא מספיקות בשעות הפעילות, אך די בהן כדי לקבוע אי-עמידה בתנאי שהחניות הנגישות היחידות הן מהחניה בתשלום.

 

ביוני 2014 אנחנו מקבלים את התמונה הבאה:

כלומר עד 3 שעות חניה בחינם בהצגת תג נכה ותעודה מזהה במשרד החניון. זה טירטור לא קטן עבור מוגבל ניידות שלא צריך לעבור באזור המשרד הנ"ל. בנוסף, לא רצוי להוציא את תג הנכה מהרכב כאשר הוא חונה בחניית נכים.

 

במאי 2015 הגיעה התלונה הבאה: כשחונים בחניון הפתוח שהכניסה אליו היא מרחוב ברזיל, לא רואים שילוט שמסביר את ההנחה הנ"ל (בהמשך התברר שחסר שילוט גם בכניסות אחרות). אפילו אם רוצים לשלם, אין מכונות סמוך ליציאה לחניה הנ"ל. צריך לחפש מכונות תשלום במפלס אחר תוך הליכה של מאות מטרים בתוך הקניון. משרדי החניון נמצאים באותו מפלס, אך בקצה הרחוק ביותר מהחניון הצמוד לרחוב ברזיל, בכניסה ראשית ליד "ארקפה".

בעת כתיבת שורות אלה צריך לקבל את הפטור בכל פעם מחדש, מספר הרכב לא נרשם בבסיס הנתונים של החניון לצורך מימוש הפטור בקלות ביציאה. יש הבטחה ללא לוח זמנים מוגדר שתספיק התייצבות חד-פעמית במשרד עבור רכב נתון נושא תג נכה, כפי שנהוג בקניונים אחרים ברשת "עופר".

 

כרטיס החניה נראה כך:

וגם כאן אין איזכור של הפטור ואופן מימושו. באינטרקום שבעמדות היציאה התשובה לא תמיד מיידית ועלול להיווצר מצב לא נעים עם נהגים שממתינים מאחור.

 

נכון למאי 2015, יש מחוץ לקניון 7 חניות נכים חופשיות: 5 בכניסה הראשית ושתיים בכניסה לשופרסל.

 

באוגוסט 2017 מגיעה תלונה חוזרת על תהליך מימוש הפטור. בטיפול מול רכז הנגישות של "קניוני עופר".

 

באוגוסט 2020 מתפרסמת פשרה בתובענה ייצוגית של לקויי שמיעה נגד קניוני "מליסרון" ("עופר") בנושא החניונים.

 


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

 

תמרורים ללא עמודים בקניון רמת אביב

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן