Skip to main content

האצטדיון הלאומי וקניון איילון ברמת גן

האצטדיון נבנה בשנות החמישים ולאחרונה בוצעו מספר פעולות לשיפור הנגישות. למרות זאת יש עדיין מספר בעיות נגישות. באוקטובר 2005 התקיימה פגישה בין נציגי "נגישות ישראל" לבין מנהל האצטדיון.

הנקודות העיקריות שעלו ב- 2005 הן:

1. מקומות החניה לנכים, המסומנים מחוץ למתחם השערים, רחוקים מדי מהכניסות ומחייבים חציית נתיב נסיעה סואן לפני ואחרי משחק / הופעה.

2. ב- 2005 סומנו מקומות לנכים במגרשים הצמודים לשערים הראשונים (למשל ליד משרדי ההתאחדות). המקומות האלה צרים מדי (רוחב כ- 250 ס"מ) וגם התמרורים לא תקניים. האזור הזה "סטרילי" בזמן משחק, אך יש לסדרנים הנחייה לאפשר לרכבי נכים להגיע לשם.

3. הרמפות הגדולות מהחניה לכניסות הראשיות לא מתאימות לנסיעה עצמאית של משתמש בכיסא גלגלים. השיפוע תלול, יש מכשולים (למשל שקיעה של לוחות שיוצרת מדרגות) ואין מאחז-יד רצוף. הובטח לנו שיש סדרנים שתפקידם לסייע לנכים לעבור את כל המכשולים. בדצמבר 2006 דווח לנו שהמכשולים הוסרו ע"י סלילה מחדש, אך השיפוע לא השתנה.

4. נבנו 2 יציעים מיוחדים לכסאות גלגלים (במפלס אחד עם האח"מים). יש בהם מקום גם למלווים של הנכים, אם כי תיתכן בעיה אם הנכה ירצה שמספר מלווים יהיו איתו ביציע הזה.

5. ביציעים הנ"ל יש שיפועים תלולים שמחייבים סיוע. הובטח שגם כאן הסדרנים מסייעים. יש גם בעיה כאשר נכה שנמצא באמצע היציע המיוחד רוצה לצאת באמצע משחק / הופעה לשירותים (צריך להזיז נכים אחרים).

6. שירותי הנכים היו לא תקניים. חסרים מאחזי-יד וכל האביזרים שמופיעים בתקן. בדצמבר 2006 דווח לנו שהשירותים נבנו לפי התקן.

7. לא מקובל כיום להושיב נכים על המגרש עצמו מסיבות בטיחותיות ואחרות. בכל מקרה, שדה הראייה מהיציע הוא טוב בהרבה מזה שאפשר לצפות לו מהדשא.

יש לנו תחושה שיש אוזן קשבת בהנהלת האצטדיון ושנראה שיפורים תוך זמן סביר. רצוי גם שאצטדיונים אחרים ישתפרו מבחינת הנגישות (ובחדשים יקפידו על החוק).


ביוני 2007 התפרסמה אצלנו כתבה בשם סיוט של נגישות במופע MOTOR-EXTREME באצטדיון רמת גן. אפשר להבין שיש עוד הרבה מה לשפר באצטדיון.


ביוני 2007 הגיעה התשובה הבאה מעיריית רמת גן:

ביולי 2007 נשלח מכתב לעיריית ר"ג בעקבות תלונות שהגיעו על חניות הנכים של קניון איילון ושל האצטדיון. הבקשות הן:

  •  לסמן בצבע ובגדלים המתאים את החניות.

  • להוסיף סביב הקניון חניות נוספות כולל לוואנים

  • לאשר החניות בוועדות תמרור

 באוגוסט 2007 הגיעה התשובה הבאה מעיריית ר"ג:

 

 


בספטמבר 2009 מתקיימת באצטדיון ההופעה של ליאונרד כהן. לפני ההופעה היו תלונות על תקשורת לקויה עם משרד הכרטיסים (שלא קשור לאצטדיון) ועם האמרגן. עלתה גם טענה (שהיא נושא לדיון ערכי בלי קשר לנגישות פיזית) שהכרטיסים למופעים כאלה יקרים מדי עבור נכים שמתקיימים מקיצבאות. כיוון שאצטדיונים משמשים לא מעט להופעות, צריך לגרום לכך שנוהל הנגשת מופעים ייאכף על כולם.


באוקטובר 2013 מגיעה תלונה על סימון לקוי של חניות נכים ליד הקניון. התוצאה (לכאורה): נהגים ללא תג נכה חונים "בלי כוונה" וסופגים דו"חות. אפשר לראות דוגמא בתמונה להלן, שצולמה בספטמבר 2013. הסימון על הכביש נראה דהוי ומחוק.

סימון חניות נכים בקניון איילון


 

 

מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן