Skip to main content

הרצליה – בית אקרשטיין ומועדון "פיצ'ר"

בבית אקרשטיין ברחוב המנופים 9 בהרצליה פיתוח יש מספר מועדונים, בית קפה ועסקים אחרים. כדי למנוע כניסת אופנועים לרחבה של העסקים האלה, יש מדרגות מצד אחד ושער מצד אחר (שצריך לתאם את פתיחתו בטלפון או עם שומר כאשר נמצא). השער מיועד למי שבא מהחניון המקורה של הבניין. חניות הנכים שברחוב רחוקות מהשער הזה ולא בטוח שהן מספיקות. ביום ששי בערב החניון לא פעיל ולכן צריך לתאם את פתיחת השער עם המועדון / קפה שרוצים להגיע אליו. סגירת החניון יוצרת גם מצוקת חניה קשה (גם לנכים) בשעות השיא של פעילות המועדונים והמסעדות בסופי שבוע ובחגים.

המצב מכביד מאד גם על מי שמגיע עם עגלת תינוק.

לא מקובל עלינו שכדי למנוע מפגע תעבורתי מציבים מכשולים בפני נכים ובפני הורים לתינוקות. מבצעי אכיפה של המשטרה כנגד אופנוענים עבריינים יכולים להקטין מאד את ממדי הבעיה. מכשולים כאלה הם הפתרון ה"קל" גם במקומות אחרים (למשל ליד "מגדלי ויטה" בבני-ברק) ואנחנו מנסים להסיר גם אותם.

במועדון "פיצ'ר" המצוי במתחם הזה אין שירותי נכים תקניים. יש תא מוגדל קצת עם דלת רחבה שנפתחת החוצה. אין מאחזי יד והמשתמש/ת עלולים להיאחז בכיור ובמתקן נייר טואלט שהחיבור שלהם לקיר לא משרה אמון. כפי שרוב אורחי המועדון לא נדרשים לחפש שירותים בחוץ כך לא צריך לשלוח אורחים נכים לבית קפה סמוך למטרה הזאת.

באולם של "פיצ'ר" סידור הכורסאות והספות צפוף והתנועה עם כסא-גלגלים קשה. המקום נראה חדש ומודרני (ולפי האתר שלו אפשר לארח בו 400 איש) ולכן לא ניתן לטעון שנבנה לפני 1972 ולכן פטור (בינתיים) מחובת הנגשה.

בסוף 2006 קיבלנו הבטחה מעיריית הרצליה שיגבירו את האכיפה של חוקי הנגישות כלפי העסקים האלה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן