Skip to main content

אין מקומות נגישים במופעי האיחוד של "כוורת"

ביוני 2013 יתקיים "מופע האיחוד של כוורת" בבריכת הסולטאן בירושלים. זוג אנשים עם מוגבלת ניידות ניסו לרכוש כרטיסים למקומות נגישים – אין מקומות כאלה. עד שמיצו את הבירור, כל הכרטיסים נמכרו…

 

להלן הפרטים כפי שהגיעו מהמתלוננים:

"נסינו לקנות כרטיסים לכוורת להופעה ביוני בבריכת הסולטאן:

א.       אין מקומות לנכים מוסדרים.

ב.       טורטרנו בין "בימות" – המפיקים לבין "אריאל" – חברה עירונית אריאל שהם אחראים על בריכת הסולטן מטעם העירייה. "בימות" טוענים ש"אריאל" צריכה לבנות במה נגישה ורק אח"כ הם יוכלו למכור כרטיסים מתאימים. לידיעה, יש 6,000 מקומות בבריכת הסולטאן ולפי תקנות מבנה חדש – מקום להתקהלות הם צריכים 43 מקומות.

ג.        אין שם מקומות חניה מספיקים, רמפה לא תקנית ואין מקומות ישיבה רגילים כלומר אין מקום למלווה או לצופה עם קביים.

ד.       המקום שמיועד למקום הנגיש הוא ב"אורקסטרה" (גוש המושבים מול הבמה) והמחירים שם גבוהים יותר.

ה.       בינתיים נמכרו כל הכרטיסים כלומר גם לא יכולנו לממש את הקניה".

 

באתר של "אריאל" אפשר לקרוא ש"קיימת נגישות לנכים" ללא פירוט. קיבולת המקום בהופעה מגיעה ל- 7000 איש. מזכירים שם את אירועי "חוצות היוצר" שמתקיימים בסמוך, ובעיות הנגישות שם ידועות…

 

צוות העמותה פנה מיד ל"בימות" והתברר שמתוכננת הופעה נוספת (ביוני 2013) כדי לענות על הביקוש הגדול. בהופעה הזאת ישמרו מקומות נגישים לאנשים עם מוגבלויות. ראו פרטים כאן.

 

באפריל 2013 נודע שמתוכננות שתי הופעות נוספות באוגוסט 2013, הפעם בפארק הירקון. הגיעו תלונות על קושי לרכוש כרטיסים למקומות נגישים ועל היעדר מידע נגישות באתר הזמנת הכרטיסים של "בימות". מ"בימות" קיבלנו תשובה מהירה שכבר נרכשו כרטיסים למשתמשים בכיסא גלגלים (עם מלווה אחד לכל אחד) למקומות נגישים על הדשא.


 

מידע נוסף וקישורים

 

 

  • תקנות נגישות השירות (מתוך ה"רשומות", אפריל 2013 באדיבות "נבו"). יש סעיף מיוחד לנושא מתן מידע נגישות ע"י מוכר הכרטיסים (בנוסף לפרקים הכלליים שחלים גם על השירות הזה).
  • בעלי מועדונים ומפיקים טוענים שבאתר tcats נמכרו כרטיסים בלי אישור. YNET, מאי 2013. הסיפור מובא כהמחשה לבעייתיות בשיטת מכירת הכרטיסים הוירטואליים למופעים, בלי קשר לתלונה הנוכחית.
  •  

     

     

  • מאמרים נוספים בנושא

    הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
    תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן