Skip to main content

אולמי שיין בבת ים

באוגוסט 2016 התקיים "יום שכולו תורה" לנשים באולמי שיין בבת ים. לנשים עם מוגבלויות היה קשה או משפיל להגיע לאולם. בהמשך הסתבר שהאולם פועל ללא רישיון עסק

 

באוגוסט 2016 התקיים ב"אולמי שיין" (לשעבר אולמי "לבונה") "כנס רבנים" שהתושבים הוזמנו אליו. על ההזמנה הופיע לוגו של עיריית בת-ים, של המועצה הדתית ושל משרד החינוך.


המתלוננת כתבה כך בשם אימה, שהיא משתמשת בכיסא גלגלים:
"…עם הגיען למקום התברר שהאולם נמצא בקומה השנייה. כאשר ביקשו להגיע למעלית התברר כי על מנת להגיע למעלית עליהן לצאת מהאולם להגיע דרך הכניסה האחורית, שם יש כ 18 מדרגות (ללא מעקה אחיזה) ולאחריו – המעלית…."

 

המתלוננת ערכה בירור והוסיפה:
"
היום גם דיברתי עם הגברת שמכרה לאמא את הכרטיסים והבנתי יותר את מה שקרה במקום. מתברר שבכניסה יש את המדרגות ללא המעקה, שבהן אמא לא יכלה לעלות וגם סירבה להצעות שיעלו אותה. הכניסה למעלית ללא מדרגות היא מהחניה בלבד ומדובר כנראה במעלית משא. אבל בכל מקרה היה מדובר על סיבוב גדול אותו היה עליהן לעשות רגלית.
"
 
הסידור עם מעלית המשא והדרך הארוכה לא מקובל כיום ולא יכול להיחשב ככניסה מכובדת לפי חוק השוויון.

 

כתבנו לעיריית בת-ים כדי לברר אם יש לאולם רישיון-עסק ומה נעשה להנגשת המקום. אחרי תזכורות קיבלנו את התשובה הבאה בדצמבר 2016:

 

"התעדכנתי בפנייה הנ"ל מול מחלקת רישוי עסקים והמחלקה המשפטית. מתברר כי האולם מתנהל ללא רישיון עסק בשל כשלי נגישות ומתקיים נגדו הליך משפטי.".

 

אנחנו ממשיכים לעקוב.

 

אגב, בהזמנה לאירוע נכתב בגדול: "יום ענק שכולו אהבת חינם…".

כנראה שהאהבה לא כוללת נשים עם מוגבלויות…

 


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן