Skip to main content

בעיות נגישות בשכונות חדשות בפתח תקוה

המדרכות והמתנ"ס בשכונה החדשה "אם המושבות" נבנו בנגוד לחוק התכנון והבנייה ובניגוד לפקודת העיריות בכל הנוגע לנגישות

בתלונה מ-2007 נכתב, בין השאר:

"בשכונת אם המושבות החדשה בפתח תקווה אין במעברי החצייה (ברובם) הנמכות. כמו כן….  המתנ"ס (ב"לב הסביונים") שוכן בקומה השנייה של המבנה שאין בו שום גישה לבעלי מוגבלויות. עוד בעת בנייתו התרעתי על כך שיש להתקין בו מסוע או מתקן אחר עבור נכים כדי שיוכלו להשתתף בפעילויות המתנ"ס, אולם העירייה התעלמה. ... למרות צילומים ששלחתי מהשטח העירייה טוענת שהכל בסדר ושהתושבים בכל מקרה יכולים לגשת למתנ"ס בשכונה אחרת וכו' וכו'… ילדים רבים אינם יכולים להשתתף בפעילויות- או בגלל מוגבלותם או בגלל מוגבלות הוריהם".

המתלוננת מצרפת בטאון שכונתי ובו צילומי התכתבויות עם העירייה ועם נציבות השוויון. בעת כתיבת שורות אלה נראה שהמדרכות תוקנו (אמנם באילתור), אך בעניין המתנ"ס – הילדים הזקוקים לו היום יהיו לאנשים עד שיוקם המתנ"ס הנגיש… בהמשך מצאנו פרסום באתר האינטרנט של השכונה (האתר נסגר, עותק של מצגת מ- 2007 מצוי אצלנו).

ביוני 2007 נשלח לבקשתנו מכתב מטעם הקליניקה המשפטית לזכויות אנשים עם מוגבלויות (אוניברסיטת בר-אילן) אל ראש העיר. טרם קיבלנו תגובה. המכתב מצ"ב. בדצמבר 2007 נשלח מכתב נוסף בעקבות תלונה אחרת על המדרכות באותה שכונה. תלונה נוספת מתארת מצב דומה בחלקים החדשים של שכונת "כפר גנים". מקרה של נפילת משתמש בקלנועית בירידה ממדרכה למעבר חצייה נדון במוסף שצורף לעיתונים נפוצים בסוף דצמבר 2007 לקראת כנס "אור ירוק".

בינואר 2008 הגיעה תלונה על היעדר הנמכות מדרכה בשכונה החדשה "נווה עוז".

במאי 2008 הגיע מכתב תודה מהמתלונן שנפל עם הקלנועית ב"אם המושבות". הקבלן התקין שיפוע מאספלט במעברים שלא הייתה בהם הנמכה. כדאי להדגיש שטרם קיבלנו מידע על תיקון כזה או אחר במקומות האחרים שהתלוננו עליהם.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן