Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל קיימה ארוחת חושים ונגישות לוועדת ההיגוי של "שופרסל"

קטגוריה: חדשות העמותה

 

בנוסף, התקיים רב שיח בנושא הנגישות על מנת לחשוף בקרב המשתתפים מידע אודות עולם הנגישות.

 

בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים מוגבלויות שונות תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

 

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, אורן בליצבלאו חבר ועד המנהל של העמותה (עיוור) סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בבואם לבצע קניות ומהם צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות זו וסיפר על דרכו שלו להשתלב בחברה.

 

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית – הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

 

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים כשעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.

 

נעמי שמיר, מנהלת אדמינסטרטיבית בעמותה, לקויית שמיעה, סיפרה על הקשיים בהם היא נתקלת ביום יום, רשמים מביקוריה בבנק והצרכים להם היא נזקקת ונתנה דגש על החשיבות הקיימת לנגישות השירות. נעמי הדגישה אף חשיבות הטונציה בדיבור, החידושים בתחום מכשירי השמיעה ועוד.

 

סמי סירואה מ"קול הסימנים" ערך הכרות מרתקת עם שפת הסימנים באמצעות הפעלה דינמית של המששתפים וסיפר על ההסטוריה של השפה והקהילת החירשים המשתמשים בה.

לסיום ברגע מרגש ובלתי נשכח שרו המשתתפים יחד עם סמי ובהנחייתו את השיר "לתת" של בועז שרעבי בשפת הסימנים.

 

המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא ודברו על הקשיים בהם הם נתקלים ביום יום והשוני החיובי שמסתמן בקשר עם עולם הנגישות בכלל והשיפורים הרבים שעושה חברת "שופרסל" להנגשת שירותיה לכל סוגי המוגבלויות בפרט.

 

עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות ל"שופרסל", לסמנכ"ל משאבי אנוש הגב' תמי שפירא ולחברי וועדת ההיגוי על שיתוף הפעולה.

 

חברי וועד ההיגוי עם כפפות מגבילי תנועה חברי הוועד עם כיסוי עיניים ברוחה

חברי הוועד עם כפפות מגבילי תנועה בשולחן האוכל חברי וועד ההיגוי מנסים לאכול עם כיסויי העיניים

חברי ועדת ההיגוי במהלך ארוחת החושים עם כיסוי עיניי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן