Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל קיימה הפנינג נגישות ביישוב זמר

קטגוריה: חדשות העמותה

 

ההפנינג התקיים במעמד ח"כ אילן גילאון, ח"כ עפו אגברייה, מיכל רימון מנכ"ל נגישות ישראל ומשפחת רודרמן אשר תרמה את קיום ההפנינג.

 

במהלך התוכנית החינוכית תלמידי מועצת תלמידים מכיתות ז' ח' השתתפו בסדנת נגישות במהלך 10 שבועות.

 

התלמידים נפגשו אחת לשבוע, הכירו אנשים עם מוגבלות, שמעו ממקור ראשון על צרכיהם והקשיים העומדים בפניהם בבואם להשתלב בחברה ולמדו לקבל ולהכיר את השונה.

 

כחלק ממטלת סיום הפעילות עשו התלמידים פרויקטים: עיצוב חולצה, עיצוב פוסטר, הכנת 2 מסלולים נגישים בישוב, והכנת שכבת תלמידי כתה ח' להפנינג (הרצאה/הדרכה של מהי נגישות וקבלת האדם עם מוגבלות).

 

יש לציין כי מנהל מחלקת החינוך ביישוב זמר, מר מועייד, הרים את הכפפה מיד כשהנושא הונח על שולחנו ופעל בנחישות לקיימה.

 
ההפנינג הוא, כמו תמיד, במטרה לחוות ולהתנסות במספר מוגבלויות כגון ראייה, שמיעה, מוגבלות קוגניטיבית, מוגבלות בתנועה ומתנדבים מעמותת "תעביר את זה הלאה" הפעילו סדנת היכרות מרתקת עם שפת הסימנים.

 

ד"ר רויטל שורץ סבירסקי מנהלת פרויקטים בנגישות ישראל בצפון לקחה חלק פעיל באירוע המרגש ובחרה לשתף אותנו ברשמיה:

 

 ברצוני לספר על חלקם של הילדים והמורים מביה"ס בזמר באירוע עצמו, כפי שחוויתי אותו במסגרת תפקידי בהפנינג הסיום בתחנת הנגישות הפיזית. תחנה זו כללה התנסות בקביים, בסדי הליכה ובכיסאות גלגלים – כל זאת על גבי משטחים בדרגות קושי שונים, שיפועים, דשא ורמפת מתכת.

כבר ברגע ההיכרות הראשון עם הילדים "כתומי הבגדים", אותם חבר'ה שעברו קודם לכן את ההכשרה לנושא הנגישות (וכתוצאה מכך להפעיל בתזמון מדויק את התחנות), עצבו במו ידיהם את החולצות הכתומות הייעודיות לאותו יום עם הלוגו המרגש בשלוש השפות  "כולנו בני אדם" – הבנתי כי אלו מביני-עניין: ממוקדים, בקיאים ודייקנים. הם הובילו את תלמידי ביה"ס שחוו באותו יום את ההתנסויות השונות מתחנה לתחנה בעיתוי מושלם ושמרו אף אותי במסגרת הזמן – בנימוס אך בתקיפות. התלמידים עצמם היו קשובים, תאבי התנסות וכל קבוצה (עם מדבקה בצבע שונה) בצעה את המשימות ברצינות רבה.

המורות חוו אף הן את הלקויות הפיזיות השונות ואת הנגשתן והיו לי לעזר ולתמיכה – הן בתרגום נרגש והן בהסברים רלוונטיים לנאמר.
רגע מיוחד ביותר חוויתי במהלך ההדרכה עם הצטרפותו של ראבי, תלמיד תושב זמר שעבר תאונת דרכים וכתוצאה ממנה רותק לכיסא גלגלים. הילד הנבון והשנון הדגים יחד איתי את השימוש בכיסא גלגלים ועורר את התפעלות חבריו משליטתו בכיסא ומביצועיו. אירוע הסיכום באולם התרבות במעמד חברי הכנסת ומכובדים מהיישוב, איפשר לי להעלות בדבריי מול קהל האורחים והמארחים על נס את ראבי וחבריו, דור העתיד של זמר – אותו דור שכולנו מקווים ומאמינים כי מהיום ידבר נגישות ויכיל בתוכו בסובלנות רבה יותר את בעלי הצרכים המיוחדים.

 

 

לדברי ח"כ אילן גילאון : "נגישות, לפני כל דבר אחר, אינה מבדילה בין מגזרים. היא שפה מדויקת שמגדירה את המקום של הפרט והאחריות של הכלל."

 

לדברי ח"כ אפו אגברייה: "בזמן שהממשלה עושה הכל על מנת להפריד בין יהודים – כולנו עושים הכל למען דו-קיום, ואפשר לעשות זאת גם בעברית ובערבית."

 

לדברי ראש המועצה המקומית זמר: "כולנו בני אדם ומגיע לנו להנות ממנעמי החיים, גאים להיות בכל מקום שיש מגזר חדש, נושא חדש המרחיב את האופקים והגישה לאדם עם מוגבלות"

 

לדברי הגב' מיכל רימון מנכ"לית נגישות ישראל: "מדובר בקבוצת ילדים שהעידה על עצמה שלפני הפעילות לא הכירו ולא מאומה על נושא הנגישות, כיום בסוף התהליך, אין לנו ספק שילדים רגישים ומרשימים אלה הפנימו, השכילו ויהיו שגרירים הטובים ביותר לקידום המודעות לקבלת השונה בבית ספרם, משפחותיהם, בכפרם ובחברה הערבית בכלל."

 

תודה מקרב לב לנילי ריימונד, מנהלת פרויקטים מקדמי נגישות בחינוך מעמותת נגישות ישראל ולמנאל על ליווי הפרויקט והכשרת התלמידים.

 

אחד מתלמידי זמר בפעילות בהפנינג   שלט בפעילות

ח   פעילות חוויתית במטרה להסביר על מוגבלות קוגנטיבית

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן